söndag 10 juni 2012

Hamburgare, korv, läsk kom och köööööp.....

Fast vi behövde inte ens skrika. Vi bara fanns och blev fullständigt anstormade av folk!

Såhär började det. Ullis dotter spelar i en stor fotbollskupp som arrangeras varje år av deras klubb på deras vahettere hemmaplan (?!)

Så jag skulle komma och stå och hålla ullan sällis när hon var typ funktionär. Meeeen...från att hon skulle haft hand om en hoppborg så skulle honstå i kassan i ett stånd o kränga grejjer...och när jag kom fick jag en midjeväska med växel och ett "dom som skulle sälja burgare kom aldrig så här kan du stå här för nu går vi".........,

Hoppsaaan. Sen hoppade ullan över till mig istället för hennes grupp var trist o människan som stog vid mig var ännu tristare och vi är väldigt otrista ihop ;) så vi började sälja burgare, korv, läsk glass och popcorn i vårt lilla partytält utav själva faan.

Vi slapp grilla, det var ett gäng sköna lirare som skötte åtoss. Vi grejjade bröden och tog betalt o sålde allt annat.

För att sammanfatta här då: vi frågade snubbarna som samlade in pengarn hur mycket vi sålt för (vi jobbade mellan 14.30 och 21.00).
Det blev med alla gratiskuponger och allt ca 50 000 kronor.

HELVETE!!!!!!!!

Det är mycket pengar :o

Bara vi i hamburgerståndet hade dragit in det :o
Hahaha vilket jävla team vi är!!!!!!

Men nu är jag förbannat trött!!

Dagens häjdpunkt var två morsor, ena
skällde ut mig för att det inte fanns sockerfri läsk till hennes diabetesunge just då..........Det fanns en kiosk 10 meter bort med fullt utbud. Men vi fick hennes 10-åriga frustration av att ha en unge med diabetes som var TVUNGEN att välja loka istället.....SNYFFFFT...det är så orättvist!!!!!

Nästa morsa kom o skällde ut oss och använde pekfingret (oh no u did't just do that.......) för att hon inte hade lyssnat på våra instruktioner om var hon skulle gå för att hämta gratiskorvtill sin unge. I quote: "ni sa att jag skulle gå in i kiosken men dom blev jättearga...det var ju utanför. Så nu om dom kommer och skäller så har jag sagt att det var NI *pekar med sina fula små soccermom fingrar med ringar från SNÖ oh so trendy, pek och långfinger* NI kommer få prata med dom när dom kommer sen....NI. Sen fnittrade hon samtidigt som hon tänkte på att vi skulle bli utskällda och backade bortåt mot gratiskorven lite hotfullt.

Jag och ullan hade 32 hungriga huliganer i kö som vile beställa och dessutom hade vi solsting och sockerbrist så vi gapade förvånat mot henne mållösa över hur psykopatisk man kan bli över en gratis kokt korv och ett felsteg på 20 meter.

Gratiskorvarna serverades på verandan till kiosken och hon hade gått IN istället och någon hade väl fräst åt henne att det inte vär några gratiskorvar i lyxkiosken. Big boohoo.
Tänk o va hennes karl,....
Vakna med en kärring som sitter gränsle över ens bröstkorg med ens armar fastkilade nånstans vid hennes knän medan hon håller en förskärare mot ens hornhinna o väser: JAG SA JU ATT DU SKULLE KÖPA LAMBI.......ÄNDÅ KOMMER DU HEM MED SERLA?!???!? NU KOMMER DET BLI KONSEKVENSER OCH DET ÄR UTANFÖR MIN KONTROLL....RÖSTERNA SÄGER ATT DU MÅSTE LIIIIIDAAAAAAAA *psykskratt/nervösgråt*

Hon ragglade iväg i folkmassorna och vi var glada att vi hade EN ingång och vi hade översikt över vem som kom o gick, jävla psykfall!

Tempot var helt galet men jag har inte haft så kul på länge. Försäljning/kassa är helhjärtat min grej!!! Jag älskar det!!!

Har ju jobbat med det till och från sen jag var 10 och pappa hade kiosk! Brukade smygjobba med min farbror för pappa hade filmithyrning och tidningar i sin lilla minilivsbutik och han var övertygad om att han förlorade på att ha mig i kassan för då vågade inte runkgubbarna komma och köpa porrblaskor o hyra p-rullar.

Min farbror var betydligt mildare och vi hade ett perfekt samarbete, såfort någon såg svettig eller nervös ut så gled jag åt sidan och fyllde på godis eller dyl medan han servade vuxenmaterial hahah.

Jag fick sälja gul, blå, vit blend och marlboro tills fingrarna blödde :) då kostade marlboro 23,50 jag minns det för jag hade ett tirbosnabbt enhandssätt att slå in det på kassan. När det inte var kunder där brukade jag o min farbror tävla om vem som var snabbast på att slå in det utan att det blev fel :p

Det var innan mobiler fanns va :p hehehe.... Nu lyfter jag knappt blicken från mitt "rumble" medan jag svarar i telefonen och tar bokningar :p

Sad but true ;)

Nu tänker jag sova! Blev eventuellt utbjuden på en dejt (?) imorrn.
Vet inte om det är att jag är smalare eller att jag är...mer levande som gör det, men jag har aldrig fått såhär mycket uppmärksamhet....eller har jag inte märkt det förut?

Livet är mystiskt!

Puss på gluteus maximus

1 kommentar:

Barbabitch sa...

hahahaha! vi e bääääääst!<3

 
Web Analytics