onsdag 19 augusti 2009

Ingen bröstcancer :D


Jag var inte ett dugg nervös innan jag kom till mammografi avdelningen. Har vetat i ca 3 veckor att jag skall dit och haft ett läskigt lugn hittills. För att vara ärlig har jag alltid haft en känsla av att jag kommer drabbas någongång av bröstcancer eller nått liknande. Jag vet att det är hemskt men jag tror att det är för att mormor har haft det och vi är så lika...så jag liskom förväntar mig nästan det :S Huuuursom helst så blev jag jäkligt obehaglig till mods när jag väl kom dit. Det kändes ödemättat som fan att stå där framför en maskin som kunde avgöra hur resten av mitt liv skulle bli beroende på ett resultat.
Sköterskan som tog hand ommig var jättegullig och likaså läkaren Lotta eller Lotte...riktigt trevliga. Stor tumme upp för mammo avd på Samariterhemmet i Uppsala!

Hursomhelst...efter en massa kläm i apparater (aj) och ultraljud och en hejdundrande massa trevliga sjuksköterskor så kom vi fram till att allt såg bra ut :D jag fick komplimanger på rattarna ;) för att dom var stora och lättscannade haha ;)

Nu skall jag jobba...skriver mer sen
Tack å hej leverpastej

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Visste jag väl!
Att du är frisk!
OCH att du har jysta rattar!!!!!!!
=)

 
Web Analytics