tisdag 31 juli 2012

tjipp

Tillbaka på jobbet igen dårå....

Igår var en överjävligt trist dag. Massa räkningar som skulle betalas och tilloch med var lite sena och pappa som var stressad som en gnu för att det inte fanns tillräckligt med pengar för hyran (och vi vet ju varför dte inte fanns det......jo för att jag stängde salongen...go figure).

Man hade ju inte så lite ångest för det då eftersom han ville skjuta upp hyran och då kan jag inte gärna betala dom andra räkningarna heller.

Sedan under dagen så ringde han o sade att vi KUNDE betala hyran för dom hade en bra dag och han sköt till 3-4 lax från sin egen ekonomi.

Han har ju "bara" vetat att vi skall ha stängt sen slutet på maj................
Men det var just igår han insåg att det skulle bli tajt ekonomiskt då...snark!

Det räckte iaf för att jag skulle vara på snordåligt humör och sedan ringde alla som är EXTREMT påfrestande och krävde tid. Folk är sura för att vi haft semesterstängt.

I mean really? Skall vi ha öppet måndag till lördag och sen är folk TJURIGA för att vi inte ställer upp på söndagar OCKSÅ och sen utan semester?

Gör det själva då....jobba så och se hur kundvänliga ni känner er efter ett år.

U och U bjöd in mig på kvällen men jag orkade inte ens det fast det gör mig så glad. Hade velat åka till Jeanette och Micke också men inget var liksom lockand eför jag hade börjat gråta om någon frågade hur dagen varit.

Pappa var inte taskig mot mig alls men hans ångest drabbar mig lika hårt...om inte värre för jag kan inte lösa något för att han sitter på lösningarna.

Det hjälpte inte tat jag hade väntat med att ta ut min lön till sista sekunden för att vi behövde vara säkra på attdet skulle finnas till alla och veta att han inte kunde betala hyran i tid medan han räknade upp 500-arna till min lön...men jag måste ju betala min hyra....det går inte at beskriva den känslan....skuld, stress, press och bara bajs men man måste ändå stå på sig och inte ge efter.

Jaja...nu är hyrorna betalade iaf men det hann liksom lägga sordin på allt innan det kom till skott.

När jag kom hem så diskade jag och hängde tvätt och sen tänkte jag att jag skulle njuta av en liten skål blåbär och smultron som Ege hade plockat åt mig härromdagen. Så jag hällde på mjölk och satte mig framför datorn.

EN sked hann jag ta innan jag välte ut skålen över golvet och det blev ett kladdkaos och hunden störtade fram som den lilla oportunist han är och slickade i sig alla smultron och spottade ut och trampade på blåbären.

Det var ju kul.....

Då bestämde jag mig för att gå och lägga mig.

Jag har börjat ta ppiller för jag hade ju ett litet sexliv där i typ en sekund...men fan vad man känner sig svullen och jävlig av dom...vete fan om jag tänker fortsätta...men tydligen förlorar man mensen helt av dom och det är för lockande för att låta bli....mens är verkligen kvinnors jävla straff i livet. Äckligt, jävligt och störigt. Så jag härdar ut dom 3 månader som gynekologen sade att jag skall prova.

Funkar det bra för mig så kan jag få p-stav som tydligen också håller skiten borta om man har tur. Vi får la se...jag har ju ganska jobbig PMS då jag blir deppig och får svullna blåsor på äggstockarna etc. Vore så skönt att bara lalla runt i ett hormoninducerat rus och inte ha cyklerna från helvetet :P

Fast jag har fått en och annan finne och brösten har blivit större igen...det gillar vi INTE!!! Jag har brön så det räcker och blir över ändå :P

Nu skall jag ta och jobba (!?) lite.

Puss på nästippen



Inga kommentarer:

 
Web Analytics