måndag 22 oktober 2012

Åh så trött!!

Chokladhunden har inte riktigt återhämtat sig va.

Jag hämtade hem honom i lördagskväll och han var ganska okej. Men igår (söndag) fick han små ryck när han bara började skrika och titta på mig sådär: MATTE HJÄLP MIG!!! och sen skämdes han och gick undan.

Jag haaaaaatar när han går undan...jag vet att hundar gör så när dom mår dåligt men mitt hjärta brister när han gör så :(

Det tilltog på kvällen och blev mer och mer. Jag kände och palperade men inget ställe var inflammerat eller ömt som så...buken var mjuk och fin när man kände.

Så jag tog öronproppar i ena handen och hunden under andra armen och bäddade ner oss...han somnade som en stock och snarkade som flera stockar men jag hade bestämt mig att han skulle få sova hos mig så det var bara att gilla läget.

Vi vaknade ett par ggr men somnade om fast kl 4 så hoppade han ner och skrek och sprang ut från rummet...vi tog en promenad och han gick och "kissade" överallt men inget kom ut :( för han hade inte druckit något men det fattade inte han. Inget annat kom ut heller trots att vi vandrade runt ett tag.

När vi kom hem skrek han ganska mycket så jag ringde Ultuna och pratade med en sömnig sköterska. Hon lät ganska....jag vet inte hur jag skall säga...att ta in honom lät inte som ett alternativ...men hon fattade ju att han hade ont nånstans.

Jag gick och lade mig och han följde efter, annars brukar han vilja stanna i vardagsrummet. Resten av "natten" förflöt okej om man bortser från att han snarkade som ett tröskverk och jag hela tiden låg och puttade på honom.

Det är inte som mänskligt snark...det är motorsågssnark.

När vi vaknade tutade jag i honom mat...fick sitta som med ett småbarn och dutta i honom bitarna. Men vatten vägrar han ff dricka.

Vet inte hur jag skall göra idag...vågar man lämna? Svårt att ha på jobbet eftersom jag har en massa muslimer som är döskrajja för hundar och han piper om jag lämnar honom utanför behandlingsrummet när dom andra jobbar.

Äh jag ger det ett par timmar till och ser...han har slutat skrika. Nu sover han som en tjock liten sälkut.

Jag är helt slut från tårna ut i hårstråna...zzzzz

Inga kommentarer:

 
Web Analytics