måndag 29 oktober 2012

Helgen...

förflöt i ett numera vanligt tempo....

Åter igen åkte vi in akut till Ultuna djursjukhus eftersom hunden denna gång hade nosat reda på ett russinpaket som en liten snutt hade lagt ifrån sig hemma hos mig när jag satt barnvakt.

Jag visste att druvor inte var bra för hundar och då kan man ju räkna ut med lilltån att russin måste vara värre eftersom det är råkoncentrerade druvor i pytteformat.

Dom frågade lite försiktigt om det kan ha varit fler än 10 russin han hade ätit...då fick jag ont i magen....hur många russin kan det vara i en såndär liten barnask....ett hundratal?

Åk in nu nu nu sa dom. Jag blir så TRÖTT!!!!
Jag började åka mot Ultuna men halvvägs...vid Shell så fick jag cp-ryck och tänkte...jag tänker inte åka in när det kostar 3000 pix bara att gå över tröskeln...jag provar att kräka hundfan själv.

Jag stannade vid Pollacksbacken och drog in en ont anande liten brun hund i ett skogsparti och körde in armen ungefär till armbågen och försökte få fram kräkreflexer. ICKE!!! Han är resistentare än Ebola.
Så det var bara att tuffa vidare mot Ultuna.

Efter en trist lång väntan där jag kunde SE russinen vandra längre och längre ner i tarmen by the minute så fick han kräkmedel. Jag berättade att han brukar vara ganska resistent mot kräkmedel och att dom förmodligen kommer få ge ganska mycket. Och detta var inget undantag.

Sköterskan (igen en snygg manlig sköterska, dock inte samma) var förbluffad över att Harry bara låg och sov eftersom monsterstora hundar brukar ligga och vrida sig i spyvåndor av samma och indeed mindre doser av kräkmedel.

Totalt fick dom fram 14 russin och Harry fick alltså läggas in eftersom han annars riskerade grov njursvikt.

Då var jag på gränsen till att lägga ner totalt. Så jävla besviken, trött och gråtig. Kan NÅGOT gå bra NÅN GÅNG???

Igår ringde dom och sade att han verkade pigg och njurvärdena var helt ok...dom behöver tas om för skadan kommer oftast senare..men under tiden fick han gärna vara hemma (det sista sade dom lite FÖR trevligt så jag hajjade att harry hade hemlängtan...han är ju ganska verbal det lilla livet :P)

Under tiden hade jag börjat röja gästrummet aka skräprummet aka walk in closet och kommit en bra bit på väg. Jag sltförde så mycket jag hann och åkte och hämtade lillskiten som var överlycklig att se mig. Han var grafitgrå och för att vara ärlig orkade jag inte tvätta honom igår...jag var helt slut.

Det blev iaf minst 6 stora säckar av saker som åkte ner i källaren. Alla sommarkläder, täcken, kuddar etc allt som jag har när det kommer horder av folk från tex Örebro och så. Det MÅSTE ju inte ligga på standby i lägenheten.

Efter att jag hämtade mongot så åkte jag och pantade burkar och sen åkte jag hem och avslutade städningen så att Lisa har ett rent och fint rum att bo i när hon är här.

Mamma kom förbi och vi åt lite pizza...jag trodde jag skulle klara 1/4 men inte fan gick det...jag åt bara halva min bit och sen bar det emot nå så in åt h-e. Skönt!! Man blir skraj ibland att man skall "förstöra" sin gastric så det är skönt när man känner att det funkar som det skall.

Imorse vaknade jag med nackspärr från axeln upp till örat på höger sida. Hoppas det ger sig snart...störigt ju.

Nu kommer förhoppningsvis min kund snart så jag kan åka o hämta Lisa på Arlanda...jag orkar inte förklara hur hon skall ta bussar och var hon skall hoppa av etc.

Idag snöade det men som tur var (?!) så fastnade det inte...fast det hade varit lite mysigt OCKSÅ men jag har ingen lust att köra i det just nu....har askassa vinterdäck.

Elinas kille, snyggmattias bytte och blev så chockad av hur dåliga två av mina däck var att han lånade ut 2st från en gammal Jetta som han hade ståendes för han vågade inte låta mig åka hem annars :P

Ett hade pyspunka och det andra var flintis :P så det var nog bra att han gjorde så...framförallt förbaskat snällt!

Så nu måste jag köpa nya vinterdäck...fast jag har inte råd med det så det blir regummerat eller beggat.

Nu har jag tröttnat på mig själv TOTALT!

hej då

Inga kommentarer:

 
Web Analytics