måndag 1 oktober 2012

Vilken underbar semester

Min mamma blir en annan människa när hon är på semester. Hon flyttar sina gränser ungefär 20 km från det dom brukar vara. Jag älskart men jag får lite ångest ibland över pengarna men hon VILL ju. Annars skulle hon inte.

Hon har verkligen inte snålat en sekund. Okej vi har inte hållit på och käkat ute varje dag men det är mest för att jag har velat äta hemma för det finns så många goda saker man kan köpa och laga här som man vill passa på att köpa.

Vi har haft jättekul och shoppat mer än jag någonsin kunnat ana :P nu vet vi var den genen kommer ifrån. Hon och jag kan ju shoppa sönder ett helt lands BNP på ett par timmar :O

Men vi uppskattar helt olika saker för det mesta. Jag köper vad jag tycker är snyggt varesig det är äkta vara eller ej (fast när jag tänker efter så köper jag mest fejk, det finns så bra kopior här)...hon köper istortsett bara äkta vara.

Vi köpte skinnjackor...det var lite otippat men det är ju något jag velat ha jättelänge och nu blev det så :P
Det fanns aaaaascoola skinndunjackor som var långa...Ullis du hade blivit kär på stubben. Bälte i mijdan...som din glansiga dunis fast i tunn fin lamm nappa. Galet coola. Jag köpte såklart en bikerbrudjacka som skulle kunna vara med i Grease...tror den är lite John Travolta stuk.

Mammas köpte en snygg swagger med röda skinndetaljer...jääävligt elegant!!! Hon vill ju klä sig i tält jämt och försökte köpa stl XL men försäljaren blev galen på henne och tvingade henne att köpa S. Tror hon blev rätt paff att hon kunde ha den men det så mycket bättre ut i S än i XL.

Jag däremot VILLE ha S men fick XXL :P (jävla kinastorlekar :P)

Mer då? Jo jag har köpt etthundraelva par converse åt alla och grejjer till tjejerna på salongen och en pashmina som är 240x260cm stor....PASHMINA !!! En pashmina som sofföverdrag...det ni ;)

Å sen hittade jag äntligen en fotlänk i rätt storlek för min andra har blivit förstor. Mina ringar skulle jag minska...dom behöver minskas 3 fakking storlekar :O men jag hann inte (pengarna tog slut :P) så jag ber mamma göra det i Dubai när hon är där i December.

Sen har jag fått 3 JÄTTEFINA klänningar av mamma. JÄTTEFINA!!!!! En av dom är så fin att jag vill gråta en skvätt...jag längtar till nästa sommar så jag kan ha den. Roooomantisk!!! Hoppas jag har någon att visa den för ;)
Lite tröjor och annat krafs. Ujujuj...jag vet inte hur jag skall få hem allt. Men på något sätt lyckas jag alltid :P jag har varit på värre shoppingresor än denna ;P

Nu måste jag sussa tydligen för imorrn skall jag städa och packa och sen vill jag hinna sola....ojojoj.

Vad är en bal på slottet? ;) jag längtar jättemycket efter alla vänner hemma. Och min lilla hund såklart även om han skall få bo kvar på kenneln tills i helgen för det blir enklast så!
Då skall jag pussa honom i bitar!!!! Duscha honom och SEN pussa honom i bitar!!! Min lilla bruna griiiis!!!! Har sett så många hundar här som jag nästan adopterat i ren saknad av Harry. Jag ääälskar hundar!! Det är så vackra tillgivna djur.

Jaaaaaajaaaaa...jag skaaa va tyst nu ;)

Snaaaaaaaaaaaaaaaaaart heeeemmmmmmaaaaaaaaaa :D

Ps: vi har haft en kanondag idag fast den började askasst. Tar det imorrn eller nåt.
Puss

Inga kommentarer:

 
Web Analytics