måndag 2 november 2009

Det är inte lätt...

...när det är svårt!

Det är hiskerligt vad vi människor kan å dåligt och vara grymma mot oss själva.
Man tror ju alltid att man är ensam om det och undrar varför inte bara kan vara glad egentligen.

Förra veckan hade jag inte en nådig vecka...inget var särskilt mycket svårare än vanligt men all stress och press kom ifatt mig och jag var inte alls beredd. Jag var en gråtande spillra som inte kunde sluta gråta.

Pappa har jag ju tjaffsat med förrut och lillebror med men när jag inte har min "pansarhud" på plats så sjunker oron in och det tar betydligt längre tid att bli av med den är vad det tar att drabbas av den.
Det är väl som med ozonlagret...man kan hålla på och nöta och nöta men en dag blir det ett hål...då är det inte så jävla kul längre. Inte lika lätt att stänga som det var att öppna.

Men det som slog mig idag var att det är inte bara jag. På en dag kom två mycket goda vänner in och jag behövde bara titta på dom så såg jag att det var massvis av gråt uppdämt bakom dom ögonlocken. Inte bara tjejer heller utan en var kille.

Båda släppte ut det tillslut. Men innan det kommer gör det så ont och man vet inte ens varför.

Jag tror vi människor har en tendens att självförstöra. Jag menar inte självmord utan ajg menar att får vi för mycket tid att tänka och för mycket resurser så kör vi oss själva i botten. Man måste ha ngt att jobba FÖR...slita, sukta efter.

Vi har förmycket..vi har glömt den gamla stilen av att arbeta FYSISKT för grejjerna. Istället dödar vi oss själva PSYKISKT för att hinna 1000 saker man inte ens drömde om förr i tiden.

Sedan ställer vi inhumana krav att vi skall vara glada, lyckliga, utvilade och allt däremellan.

Ekvationen går inte ihop.

Galet!

Tror inte att det kommer ske någon stor Armageddon utan snarare att vi kör oss själva ner i lägre medelåldrar, fler sjukdommar både fysiska som mentala (som jag tror kommer bli samma sak om det inte är det redan). Psyket sitter ju i hjärnan och det är såvitt jag vet en kroppsdel...alltså fysisk? Men som påverkar psykiskt?...uj..nu fick jag härsmälta måste gå o knapra lite Omega 3 :P

Hursom helst så är det många fler än jag som mår dåligt! Skall försöka komma ihåg det nästa gång :) fast mest hoppas jag ju att jag kommer må som en sessa resten av mitt liv från och med NU!

*hoppas*

2 kommentarer:

Barbabitch sa...

puss

Anonym sa...

Du är klok du vännen. kram på dig =o)B

 
Web Analytics