måndag 23 november 2009

Flitiga Lisa

Imorse fick jag oväntad sovmorgon. Var ute med jycken när jag passerade salongen. Pappa var tydligen vaken och sade tat jag kunde softa till 12 så öppnar han den stora salongen. Najs.
Fick förengångsskull MASSOR gjort. Tvättde alla lakan som samlats på hög (vill inte tvätta dom hemma i lghten utan nere i stooora makinerna). Trasmattan i hallen tvättades och torkades. Hur överlevde människor utan torkskåp och torktulare förr? Det gör livet så mycket lättare.

Under tiden maskinerna bubblade på lyckades jag dammsuga kåken, våttorka alla golv och röja i allmänhet. Så skönt. har plågats av det länge nu. Man orkar ju ingeting när man kommer hem vid halv nio på kvällarna. Iallafall inte nu när det är mörkt!

Så nu är det vädrat, städat och fint hemma. Bara sovrummet återstår men det skall jag ta i lugn och ro. Röja ur alla garderoberna och möblera om lite. Sälja bort lite gamla möbler och köpa nytt. Vill ha Hemnes byrå som matchar min säng. Sen skall jag grejja lite till så att jag äntligen kan få ett drömsovrum sisådär 2 år efter att man flyttat in :P

Nu skall jag ta mig en kopp te och sätta mig i kassan och läsa lite. Vi har ganska lugnt i dag..tyvärr!

Kram i höstrusket!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk en sån morgon kan man leva på länge ;o)
Hoppas din dag blir nice. Kram B

 
Web Analytics