söndag 8 november 2009

Nackspärr

Jag vill räta ut nacken men jag kan inte. Sitter o lutar huvudet åt vänster. DET GÖR ONT!! (ville bara gnälla av mig lite :P).

Jag borde kanske gå o byta däck eller något konstruktivt men jag orkar inte lyfta dom när nacken är såhär cp.

B ringde just och sade att hon är på väg på en kort visit. Kuuul. Hon skall leverera min nya Bh som är så förbannat snygg (och svindyr).

Jag har inte så mycket att skriva...känner mig TRÖTT och TRÅKIG idag. Vädret är grått grått grått.

Jag har iaf för 1a ggn i mitt liv tror jag bjuckat in pappa till fars dag. Ingen av mina päron har varit något för att fira sånna dagar innan men jag ville göra ngt snällt för honom eftersom han har det ganska jobbigt han med iom salongen etc. Så en mycket manlig rosa princesstårta är inköpt och skall pressas ner med lite kaffe senare :)

Jag och brollan gjorde inget särskilt för mors dag eftersom mammam alltid har fnyst åt sånna saker andra år men i år blev hon skitpurken att vi inte gjorde ngt. Hahah...hon är så rolig! Ju äldre hon blir desto mjukare blir hon. Skaffar husdjur tex. Hon har alltid hatat andras håriga katter och hoppande hundar. Nu ligger hon och gosar med sina två katter i sängen i flera timmar.

Nu stannar hon vid skyltfönster och tittar på klänningar med URRINGNING och i flimsiga material medan hon alltid har sagt att hon vägrar ha urringat för att hon "fryser om halsen" och vill ha ordentligare material (och köpt herrkläder och herrskor så länge jag kan minnas) ;)

En av mina polare var hemma hos mig när vi gick i gymnasiet. Jag hade en bild av mamma på jobbet och min kompis säger: jag visste inte att din pappa var läkare också? Och pekar på bilden (hähä). Så kan man inte säga längre för mamma har verkligen piffat till sig!

Så som sagt...nu börjar hon sminka sig, klä sig i fina kläder..känna sig kvinnligare och mjukare helt enkelt :D det är roligt. Kanske hon har hittat en självkänsla på något vis.

Hur kom jag in på detta? :P Nu skall jag sluta babbla...kolla till min rostbiff i ugnen, hoppa i dsuchen och kränga på mig min snygga nya BH och nån bra trasa att ha på sig när pappa kommer på fika.

Puss på fars dag!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics