söndag 23 september 2012

Jösses

Dagarna innan resan var helt hysteriska både med jobbet och med morsan.

Man skall helt enkelt inte jobba med sin far och sen resa med sin mor :P då får man kanske skylla sig själv.

Men det orkar jag inte tjata om nu.

Planet gick klockan 00.30 så det var bara att sitta på jobbet och slutföra bokföringen som pappa hade sölat med, till klockan halv nio, sen skriva ut biljetter som mamma hade glömt och sen packa det sista och sticka till morsan där taxin skulle hämta oss vid 22.

Det ööööösregnade så jag vingade mamma att komma och hämta mig eftersom jag hade klätt mig i 3/4 jeans och sandaler.

I taxin satt jag och flyttade över pengar till mitt visakort så jg skulle ha på resan. Väl på arlanda (efter 4 försök att betala för min sprit o parfymer med en lång suckande kö av trötta resenärer bakom mig) såg jag att visakortet hade gått ur datum....10 dagar i turkland utan pengar zzzzz

Fick snabböverföra dom till mammas kort och nu måste jag gå runt som en ankunge med henne för att få pengar för hon vägrar ge mig koden ;P

På planet hamnade vi bredvid en jättetrevlig kille. Vi satt och babblade hela resan ner till Istanbul. I istabul tog vi vår första välförtjänta Efes och jag blev så jävla pickalurvad att jag bara kunde sitta och stirra i kors :P sen somnade jag som en stock mot flygplansförnstret när vi bordat planet mot Antalya.

Vi blev upplockade av en förbeställd transfertaxi i Antalya som körde hem oss till mammas lght.
När vi kom in var elen avstängd (trodde vi) och hissen funkde inte. Mammas kappsäckar vägde 30kg styck och handbagagen ca 15.........hon bor på 4e våningen med 8 (!!) trappor att kånka uppför. Redan där var jag helt slut. Väl inne i lägenheten insåg vi att det var dammigt överallt så jag satt igång att städa direkt. Det var stenålders städning eftersom vi trodde elen var avstängd för att dom byggde. Så jag svabbade, dammtorkade, sopade, spolade (alla balkonger har kranar det är skitbra)....sen tog jag en iskall dusch eftersom vattenberedaren inte var igång...sen blev jag irriterad på att vi inte hade el och gick till proppskået för att kolla och då såg jag att alla säkringar var avstängda manuellt. Lillebror hade massuppfittat huvudströmbrytarens funktion och stängt av alla separat...helt plötsligt efter min iskalla dusch och stenålders städning så fanns det lysande lampor, varmvatten och dammsugaren började surra.

Då var klockan runt 14 och jag hade inte sovit på...alldelles för många timmar. Så jag slog på lufkonditioneringen och slocknade som ett litet barn i min säng...vi hade varken vatten eller mat och ingen av oss orkade åka och handla...jag ville bara sova. Ni vet när man är febrig och har ont överallt och inte kan hålla ögonen öppna...så var det.
Mamma kom in o väckte mig ca 1 gång i timmen för hon hade inte ro att gå och lägga sig och såfort hon hade gett mig dåligt samvete att jag låg och jag gick upp så gick hon och lade sig själv..............

Efter att detta hade hänt ca 3 ggr och jag inte orkade med hennes jävla rastlöshet så åkte vi till Alanyum som är ett litet köpcentrum och handlade mat och sim-kort till datorer och telefoner. Väl där åt vi mat på en food-court och började må som folk igen.

Som förut så funkade inte hissen och jag hatar att springa fler ggr så jag bar upp 6 kassar mat och 10 liter vatten i en vända...jag måtte ha dragit varenda muskel i hela kroppen för idag är jag helt död..jag har ont överallt och är helt svullen.

Nu tänkte jag skriva om hur mysigt vi hade igår kväll men mamma stör mig HELA tiden just nu med sin totala orla diarre och jag vill köra in mina strumpor i hennes mun...hon överför tankar DIREKT i tal och kräver bekräftelse på allt hon säger...hon kan inte bara säga något och låta det bero...nej man skall svara: ja eller mmm...eller ahaaa på alt annars säger hon: va...vad tycker du...eller??

Nu är det söndag morgon och hon har väckt mig och vi har ätit frukost...jag vill sitta och återhämta mig men redan måste jag ge henne en tidsplan på när jag är redo att gå ut och vad vi skall göra. Jag sade stranden men det sköts i sank direkt..för gamlon går inte till stranden innna kl 16.........