måndag 24 september 2012

Plötsligt händer det....

Mamma erkänner sin mänsklighet: "jag vet mycket men jag vet faktiskt (!) inte allt". ÅÅååh om jag hade kunnat spela in henne när hon sade så....det hade gett mig massvis med ammunition i våra debatter.

Hahaha det verkar bli en bra dag idag...först erkänner hon sin dödlighet och sen fick jag henne att bete sig som en anarkist :D

Vi äter frulle på ballen varje morgon och bredvid vårt hus är ett hus som håller på att byggas. Strukturen och allt är klart, nu håller dom på och spacklar och grejjar innan dom sätter in fönster och sånt (allt är ju murat och målat här...inga gipsskivor och tapeter liksom).

Här har man alltid små goda oliver till frukosten och mamma kastar alltid olivkärnorna över räcket på ballen eftersom det är lite byggarbetsplats nedanför. Jag sade att hon måste sluta kasta olivkärnor omkring sig för det kommer bli en jävla olivdjungel nedanför vår balkong annars.

Hon började gnöla om att jag hade skurit upp alldelles för många ostskivor och vad skulle hon göra med dom liksom? Jag sa att du kan ju inte kasta ner dom för då blir det ostbuskar överallt :P och i samma andetag så fick jag en idé.

Jag sade: jag slår vad om att du inte kan kasta över ostskivan till ballen i huset mittemot (obebodd såklart). Jag städar alla balkongerna åt dig om du lyckas faktiskt!!
Det skulle kräva oerhörd teknik att få en liten tunn ostskiva att flyga som en frisbee och landa 10 meter bort hahaha.

Jag trodde hon skulle sucka åt mina dumma påhitt men hon intar "kasta macka" position...som en såndär grekisk staty som skall kasta diskus hahahaha. Hon var helt övertygad om att hon skulle få över ostskivan på det sättet mohahaha....den flög tvärsöver luftrummet som en liten ilsken fjäder...till mitten ungefär...där tvärnitade den i en luftström och bytte riktning rakt neråt och mamma såg så jävla besviken ut hahaha jag skrattade som pomperripossa på speed.

Nu kan hon svabba sina balkongdäck själv mohaaha :P

Idaaag skall jag sola :D jag har skavt bort lika mycket hud som en nyfödd baby i hamamen igår..hoppas jag inte bränner mig :P jag glömde solskyddsfaktorn hemma...smart tjej. Jag kan ju inte ha vilken som helst för jg får soleksem så lätt och den jag har hemma är för kids och är perfekt...dumma kossa.

Nä nu ropar takterrassen på mig...sen drar vi till stranden.

Peace (GUUUD vad jag saknar mina vänner hemma <3...det ÄR värt att bo i regn och kyla när man har sina vänner kring sig).

1 kommentar:

Anonym sa...

Miss you. Tänker på dig hela tiden o hur du får vara i värmen. Puss från oss i Älvsjö

 
Web Analytics