lördag 12 september 2009

...


Det irakiska temperamentet är så jävla jobbigt!!!!
Om det är någon som har en pappa från Irak så vet dom säkert vad jag menar.

Min far är inte en sån som håller mig instängd eller kuvad men han (och många av hans landsmän) har ett sånt jävla explosivt temperament att det inte går att diskutera ngt med dom.

Varför kan man inte diskutera en sak utan att ta det för sanningen? Man måste ju kunna säga en sak och tänka teoretiskt utan att man hetsar upp sig i stridsposition och blir tokig av bara tanken.
Dessutom hinner dom ofta inte ens höra tanken innan dom blåst upp sig som sånna där blåsfiskar...ni vet som blir en boll när dom blir skrajja.
Well tänk Er en boll av eld och galla som fullkomligen kokar så har ni en eldig irakisk pappa. Ögonen mörknar och blir kolsvarta och munnen ser ut som en pitbull innan den attackerar. Bara av diskussioner då deras humör inte behagar stämma eller ämnet inte behagar deras syfte.

Skulle man under denna tid råka höja sin röst eller på annat sätt beté sig "uppstudsigt" så kommer helvetets vrede att breda ut sig och man blir förbannad till forntiden.

Så säger folk att italienare är hetsiga...my ass. Irakier är hetsigast.

Kanske obligatorisk boxningssäck i varje irakiers hem vore något? Så dom kan ladda ur sin hetlevrade energi någonstans innan den når omkringlevande varelser verbalt. Dom är så dramatiska när dom blir arga.

Man blir på så dåligt humör. Sen glömmer dom bort det eller får skuldkänslor men FÖRLÅT finns ingenstans. Det är så egostiskt att argumentera på det sättet. Sen får man inte säga något mer för dom har lidit i krig, haft hjärtinfarkter o diabetes.

JAHA!? Men jag har en irakisk pappa med ett temperament som en atombomb och försöker göra mitt bästa när jag jobbar för honom. Jag har ett krashat förhållande som tär och har hand om min mormor som är 84 och dement. Jag lever inget jävla solskensliv själv. men det går tydligen inte att jämföra....

Sånt här påverkar barn...även om dom råkar vara 30.
Någon borde göra en undersökning av hur många procent av barn till hetsiga irakier som har magsår och högt blodtryck.

Tur att man inte är bitter också :P

2 kommentarer:

Barbabitch sa...

AAlltså....det finns ingen i heeela mvärlden som förtjänar ett bättre liv än du!!!
Kanske just därför som du "drabbats" av det elände du har runt dig.
Men....
Efter regn , kommer solsken....
eller??
puss på näsan

Anonym sa...

Känner igen det där. Inte bara Irakier som kör den stilen. Finns ett land inte så långt ifrån Irak som kör samma skit. Helvetet bryter loss på tre röda om man inte har ett passande ämne eller har en opassande kommentar (enligt dem). Och det där med "ursäkta" finns inte i deras vokabulär. Men däremot kan det vara "glömt" eller "det var inte så jag menade - för nu är jag fanimej glad igen". Eller den perfekta kommentaren "men det var ju igår - man ska ju inte vara långsint!!!". Ja, gräv ner dig gubbjävel. Det är bara acceptera. Annan kultur. Annat liv. Vi vet förhoppnings bättre än så..

/Någon som förstår..

 
Web Analytics