söndag 27 september 2009

Jävla hundjävel och smaska...

Då kom äntligen dagen man längtat efter hela veckan....söndagssovmorgonen.
Men då har man ju skaffat sig en cavalier king charles hund. Och just den här hunden måste ligga och slicka sig själv på en massa jävla ställen och helst skall han ha gemenskap när han gör det så han krälar upp i min säng och man hör smask, klet, slafs, gegg, gegg gegg slafs, smet. I en timme. Så välutrustad är du inte byracka!!

Sen är man ju inte så pigg på att han kommer och sätter nosen i ansiktet på en när man vet var den varit den senaste timmen. Detta pågår tills man blir så förbannad att man vill hänga ut honom från balkongen i öronen...och då kan man ju inte sova mer iallafall. Idag fick jag iaf sova till 10...

Ibland sjunker jag till barnnivå och väntar tills han går och lägger sig på eftermiddagen eller när vi kommer hem från promenaden och han börjar klippa med ögonen och bli trött. Då ställer jag mig på knä och smaskar honom i öronen och petar honom på nosen, frågar om han tycker det är roligt och är allmänt störig. Det är tur att man är mogen för sin ålder.

Tillslut får jag dödsblickar av herr Cavalier som antyder att jag är ytterst barnslig och att han minsann inte tänker tolerera sånthär så fnyser/nyser han och går därifrån med nosen i vädret som den lilla terroristsnobben han är.

Det är kul med husdjur ibland....not

Inga kommentarer:

 
Web Analytics