måndag 14 september 2009

Kärleksbrev till mormor

Min mormor luktar solskenstorkad nytvättad tvätt. Ni vet sådär himmelskt pudrigt och naturligt gott. Man vill bara borra in näsan och andas tills man storknar. Ändå har hon inga produkter och smink eller så på sig.

Hur kan en människa som duschar en gång i veckan lukta så gott hela tiden? Visst tvättar hon sig mellan duschar men om jag inte skulle tvätta håret på en vecka så skulle...schampoindustrin gå i konkurs ;) och det skulle inte lukta hallontårta om vi säger så :P

Men min lilla sammetslena mormor är ljuvlig!
Om jag lever lika länge som hon gjort så hoppas jag att jag blir lika vacker och godhjärtad. Med kritvitt ulligt hår och stora bruna ögon fulla med kärlek. Det finns liksom inga ord för vad denna varelse betytt för mig under min livstid.
Jag älskar dig gamla kvinna :D

Inga kommentarer:

 
Web Analytics