tisdag 22 december 2009

Beyoncé Knowles..

Den kvinnan har irriterat mig ljudmässigt i många år nu.
Hon är vacker som en gudinna men hennes röst KNULLAR min hjärna (för att använda ett riktigt blatteuttryck).

Jag får flashbacks från barndomen när mamma tjatade om något.

"halo halo halo halo halo halo halo" (nöter på hjärnan tills man vill vråla "hitta på en fyndig text ist för att waila samma jävla fras sjutiielva gånger).

Som om detta inte är nog så lägger hon in "oh oh ohh ohh oh ooh ooh oh ohh ohhoh"....jag kan knappt andas för jag kommer i fel fas för det är påträngande hur hon sjunger.

SEN när man redan är astrött och försöööker ignorera hennes genomträngande skrik (för man jobbar på en kund och kan inte komma åt radiojäveln på våningen över) (det är förresten inte sång...det hävdar jag BESTÄMT)...så skriker hon PRECIIIIS som mamma gjorde när man var liten och selektivt lät bli och lyssna på vad hon tjatade om " HOHOOOOOOOOOOO". Som för att verkligen avbryta allt annat som pågår så att man verkligen skall lyssna.

Pfft! Hon är ju inte originell heller....alla låtar har ca 3 rader som upprepas (till DÖDS) med flashiga samplingar av nån ball synth eller nån avdankad rappare som hest väser något i micken lite rytmiskt...kreativiteten är inte på topp direkt.

Vad hände med LL Cool J, Whitney Houston, Salt 'n Pepa ( jo jag vet att hon dog)...som hade lite kvalitetstexter...lade ner lite omphh i musiken?

Jag är en arg liten människa...men hon stör mig! Jag var o handlade...gick mellan 2 gallerior och 2 andra affärer på gågatan. I VARJE BUTIK spelade dom Halo och det var inte radio!!!!!!
Jag glömde vad jag ville handla...

Nu spelar dom Bon jovi på radion...det är ju en liten tröst faktiskt. Nästan så man börjar le igen :P

I need to get laid so bad :P

Peace out

2 kommentarer:

Funkmaster G sa...

Det är där en RCA kabel mellan datorn och musikanläggningen kommer in, då kan man köra en anständig spellista på Spotify i högtalarna på jobbet.

Det är värt 99:- i månaden för att få ha en reklamfri Spotify på jobbet!

BitterTwitter sa...

jao jag har en RCA-kabel men stereon i salongen har inget uttag :(
Jag kör spa skivor med såntdär lugnt plink plonk men Lady B råkade komma på radion när den var på ett tag :P
Tack för tipset Funky G ;)

 
Web Analytics