torsdag 24 december 2009

God Jul !

Jahapp...som flygvärdinnan sade i sin blogg...nu är det vår ;)

Det var en riktigt skön julafton. Jag hann förbereda allt (och duscha samt sminka mig OCH blåsa håret) innan lillabror och mamma kom hit och lunchen var mysig om än lite trist skinka. Den var lite träig och osalt och orökt. Men griljeringen lyckades jag med totalt och det gjorde mig gladare än hela skinksmaken ;)

Vi kollade på Kallejanka ;) och sjöng i kapp med mössen som sydde Askungens klänning. Det är min favorit av alla filmerna förutom Djungelboken. Sen blev det julklappar. Jag fick lite pyntgrejjer av mamma och pengar. Lillebror gav mig Eckhardt Tolles bok som jag velat läsa länge men inte lägag cäääsch på. Najs..hoppas det inte är en massa skitsnack nu. Fick en kul bok av mamma som hette välkommen till Fjuckby av Berglin. Det var lite kul för när jag var typ 13 och såg namnet Fjuckby så bröt jag ihop och skrattade tills jag nästan kräktes.

Sen jäste vi..jag somnade med en mycket tvärmätt liten hund som låg med en skrikande mage bredvid mig. Senare fick jag veta att han ätit en tampong..igen...då han sket ut (med mycket stora svårigheter skall tilläggas :P) en vit plugg med snöre. Denna gång var den tack gode Gud oanvänd. Fattar inte faschinationen med tamponger hos den här hunden.

Sen gick jag och lillebror till pappa. Han var utmattad efter sin lunchbjudning med kineserna. Dom hade haft fullt svenskt julbord så nu bjöd dom på orientalisk mat. Kineskiskt kryddade revbensspjäll som är så gott och pappas fried chicken som är fingerlickin good.
Sen passade pappa på att leverera att jag var fetare än någonsin och att han studerat mig och hur jag rörde mig och man riktigt såg avsmaken och besvikelsen i hans ögon.
Han sade att jag misslyckades totalt med mina kläder och att han tyckte jag andades annorlunda pga av min fetma.

Så här har han hållit på sen jag var 10. Det är anledningen att jag känner mig så ful och ofta och gärna skämtar hårt om mig själv för jag vet att jag kommer få höra det från någon annan förr eller senare och det gör mindre ont att säga det själv.
Jag vet att han inte vill att jag skall drabbas av dom sjukdomar vi har i släkten för risken är stor...men när jag var yngre fanns det ingen anledning att hålla på såhär. Jag bara misslyckas hela tiden och varje gång så känner jag mig fulare och äckligare och mer utanför världen än innan. Som att det inte är någon idé att delta i dejting eller krogbesög etc för jag är så ful och vidrig...som ett missfoster.
Så har det alltid kännts. Och han har alltid valt högtider att säga sånna saker. när jag klätt upp mig och FÖRSÖKER känna mig fin och normal. Varje gång känns det som att man lurat sig själv..."varför fösrsökte jag ens...alla kan ju se hur det är iallafall...vilken idiot jag är".
Samma känsla jag alltid haft!

Jag tänker INTE gå ut imorrn kväll. Jag hade byggt upp lite pepp för jag skulle gå ut med E och L som är så söta, vackra och perfekta...verkligen försökt lägga mina knäppa känslor på hyllan lite...men jag tänker inte gå. Kommer stå bredvid dom och ha en klump i halsen hela kvällen och se hur söta dom är och hur alla tittar på dom. Som jag gjort på varenda skoldisko hela mitt liv. Jag är ett äckligt freak.

God fuckin jul

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, vet du vad.. så säger man inte som pappa till sin dotter! den "gubben" skulle man ta i örat, jag hoppas verkligen att det är dåligt uttryckt oro. För Shirin, du skall veta att både jag (och min man) tycker du är en otroligt vacker tjej med hjärtat på rätta stället, det vinner alltid i längden! Nej på med ditt vinnande leende för du är kanon, så det så! Många många varma julekramar från B

MissSourz sa...

Instämmer med föregående inlägg. Så säger man inte! Å du är fin o vacker, innifrån o ut o tvärtom också. Nej, Ms. Laserbeam, upp med hakan o gå med huvudet högt för du är underbar!

Barbabitch sa...

Så DET SÅ!!!
puss

Anonym sa...

Ja just det! Typiskt dumma araber. Du är vacker precis som du är!

Anonym sa...

Hörru du, världens vackraste Shirin...hade jag inte varit en gift man hade jag raggat så hårt på dig att jag kunnat värma huset med alla besökförbudsförelägganden...;)
Och vad vill jag säga med det? Jo, att du ska lyssna på oss med lite förstånd och smak, och inte bry dig om vad gubbjäveln säger och tycker. *Jag* tycker du är jättevacker! Sådetså!

kram,

/Lorden

BitterTwitter sa...

Han är inte ond eller vill mig illa eller så...men han är inte bäst på att uttrycka sig!
Tack för alla fina ord!

 
Web Analytics