fredag 18 december 2009

A nice cup of tea...


Vill man få mig att slappna av och verkligen må bra så ger man mig en kopp English Breakfast té och något innehållande choklad och be mig sätta mig i soffan. Då mår jag bra.
Men en tarragonabit och en kopp té framför datorn på jobbet är inte fel det heller.

Teét (var skall appostrofisen sitta nudå :O?) skall vara starkt bryggt och man skall ha en gnutta röd mjölk i (lite beroende på var man bor...3% mjölk skall det vara då den är minst söt). Mmmmm.

Idag är en sån här dag med en massa duttiga bokningar med 411 olika människor som ringt i sista stund. Blir lite stressad av sånt men det är bättre än inget så jag klagar inte ;)

Fotografen från UNT var här igen och tog porträtt bilder på mig och BarbaB till hemsidan. Han är så söt. "Jag gör allt för dig gumman" och "nöjet var helt på min sida"...lilla charmgubbe där ;)

Okej nu blev det en tarragonabit för mycket *blargh* :P men teet var gott :P

I natt hade jag en 8 veckor gammal valp i min säng och min betydligt äldre kusin (äldre än 8 veckor alltså ;)...yngre än jag).
Hon pluggar ju i Lund och härstammar från Gälka (Gällivare för er oinsatta ;)). Farsan hennes hade köpt en drever till jakthund, på distans och A (kusinvitamin) skulle frakta hem den härifrån. Eftersom det blev ett par timmar mellan hennes ankomst och hundens leverans så agerade jag mamma ett par timmar. Lillen var så söööt...se bild ovan (jämför med petflaskan för storlek).

Men det var bökigt med en kusin och två hundar i sängen. Harry var så hypad att den lille skulle ligga hos mig att han vankade av och an i rummet under natten. Man kan bli sjukt psykad av hundars klor och tassljud mot golvet ibland...speciellt om man vill sova eller är stressad...eller båda :P så det blev inte många timmars sömn men det är ganska okej ändå.
Slänger in en bild på jycken ovanför ;)

Nu skall jag inte skriva mer just nu ;)

Puss på knät

Inga kommentarer:

 
Web Analytics