onsdag 16 december 2009

Släkt :P

Eftersom min pappa flydde hit från Irak så är ju merparten av min släkt från hans sida där.

Jag har aldrig riktigt funderat på hur mycket jag har ärvt av dom eftersom jag aldrig identifierat mig med dom. Alla har ju alltid sagt att jag är så lik mamma jämt och jag visste knappt namnen på alla pappas 9 syskon.

Men idag fick jag mig en tankeställare. Min kusin (en av dom ca 10 som bor i Sverige på pappas sida, dock är dom väl ett 50 tal i Irak som jag aldrig träffat) var hos mig på behandling idag.

Vi började prata om vår gemensamma sida av familjen jämfört med hennes andra sida. Hennes mamma är min faster.
Det jag trodde var bara min pappas hetsiga temprament och explosiva ilska är tydligen hennes mammas och alla på den sidan av familjen. Jag blev jätteförvånad för jag trodde det var bara gubbsen på släktträdet som var så men käringarna hade tydligen korta stubiner dom med.

Detta förklarar så mycket! Så jag började fundera över vilka andra saker som är släktdrag som jag inte vet ett skit om eftersom jag inte har någon kontakt med den delen av min familj.

Jag och kussen, A kan hon få heta, satt o babblade om hårväxt och hon berättade att en av mina fastrar hade jätteproblem med ansiktshår och hon hade fan nära på helskägg nu när hon var i 50års åldern. Detta tyder ju på hormonella problem och eftersom ingen på mammas sida har uppvisat sånna problem så tänkte jag att jag skall fråga pappa vem av hans tre systrar eller farmor jag var mest lik.

Jag var tydligen mest lik skäggiga damen då *grrr*. Men det är ju inte ett problem för mig eftersom jag inte har något hår kvar då jag äger en egen laser :D men det förklarar kanske varför jag har hormonproblem och HADE antydningar till....icke önskad hårväxt i nyllet :P förut!!

Man undrar ju förfullt nu hur deras personligheter är och hur mycket av dom det finns i mig? Sånt här lär ju adoptivbarn sitta o grunna på förfullt. Jag har bara tänkt på mina farbröder och tänkt att jag kanske inte är så lik dom på något speciellt sätt och där med basta. Men det är ju lite mer därtill om man tänker efter.

Jag har aldrig känt nån större lust att åka till Irak och träffa dom eftersom dom är främlingar för mig men idag fick jag lusten att åka dit...kolla lite var jag härstammar ifrån och hur mycket av det arvet som finns i mig som jag inte förstått. Både socialt och fysiskt.

Intressant och lite läskigt :)

Nu kom halva min genpool...dvs pappa. Hahaha han pratar om att han är hetlevrad haha så passande! ;)

Kram på örat

Inga kommentarer:

 
Web Analytics