måndag 13 februari 2012

Häj Blåggääääään

Idag är det tydligen måndag :P första gången på länge som jag inte hade måndagsångest :) kan bero på att jag trodde det var lördag hela dagen igår.
Eller att jag hade så mycket ångest kvällen innan efter jag pratade med pappa :P

Jag lyckades hålla mig vaken...men det var kämpigt :P

Kvällen efter, dvs igår kväll ringde han mig och babblade på som om inget hade sagts.
Betyder det att han fattar eller att han...äääääh

Idag har det varit massor att göra. Assayesh är fortfarande sjuk stackarn så jag bokade om kunderna och allt var frid och fröjd. Sen exploderade telefonen...det ringde NONSTOP mellan 10 och 11. Så pass att när min bror äntligen kom fram per telefon vid 11 var han sur som en mjölkkartong i rötmånad och morrade för han rodde jag hade haft luren avlagd i över en timme.

Jag hade bara Mikaela idag eftersom N var sjuk och E var ledig men som ett under så kunde Dalle komma och i ett trollslag löste sig alla bokningar och mitt liv blev genast mycket lättare.

Det finns inget värre än att neka kunder när man inte VILL nå hellre än att ta emot dom men man nekar pga personalbrist.

Jag hade en liten lucka kring lunch så jag hann gå och ta en fika med Sabina och Mattias på storken. Det var mys fast jag insåg att Storken attraherar en väldig massa gamla gubbar från sydliga breddgrader på dagarna när småbarnen är i skolorna. Så det var fullt med massa snubbar som såg muskiga och sammanbitna ut...som ett sammanträde på Grekiska Föreningen :P

Aaaaaaaaaaalla blatteungar som växte up i Muppsala mellan 1980 och 1995 måste ju veta hur grekiska föreningen var :P
Nu snackar jag om den gamla som låg på gågatan en trappa upp...typ ovanför Tiimari (eller TimaaaarYY som alla svennar säger...its finnish PERKELE).

Det var en avlång lokal som ingen egentligen visste hur den såg ut för den var maskerad av rök. Ingen, inte ens Marlboro-mannen i X-files kan röka som grekerna....han kanske var grek?!

Grekerna GER cigaretterna röken...så mycket röker dom. Tro inte att dom röker nå jävla fjollcigg heller...filter kan du ju bara drömma om.

Det här är typ rullade bitar av gamla däck som rullat på dieselhalkiga gator i Athen i 30 år innan dom smulats ner till "tobak" och sen dränkts in i extra manlig dieselolja och typ DDT och sen rullats in i något extra rökbildande material som är cancerogent som faan och dom börjar typ röka det när dom är 3 år :P

Så det var ett avlångt rum...........ooooooooooooooooooh nu kom minimikaela.....seeeeee ya.......

*poff*

Inga kommentarer:

 
Web Analytics