onsdag 1 februari 2012

Ja men jag passar väl på då :)

medan jag fortfarande är någorlunda vid medvetande, innan hundpromenaden som är innan House.

Kom just innanför dörren och Harry hade inte kunnat studsa högre av lycka om han var en kängru...men man måste ju spela med det lilla livet annars blir han så besviken (och slutar aldrig studsa).

Inga bajskottar innomhus idag så magen måtte ha stabiliserat sig nu. Skönt!!

Jag har ju inte berättat allt än ju kom jag på. Jag levererar resten av helgen i punktform lite snabbtså vi kommer ikapp dårå:

Previously on days of my life:

* 1a kvällen i Örebro så var det marknad. Det är typ samma som vi har här och som vi kallar Distingsmarnad fast deras kallas hindersmässa. Same shit different town ;) men lite munkar och läskigt marknadsgodis blir man aldrig för gammal för?....eller?

*sen hem och mysa med tacos som ungarna hade lagat till min ära ;) jättegott!!
Tror vi kollade film sen..minns inte men vi hade mysigt iaf. Tommy satt och skrålade hårdrock så att tapeterna krullade sig. Eftersom jag ser detta en kväll av 1000 så tycker jag att det är roligt när han går in i dimman och tror han är rockstjärna...men resten av hans fans :P har för länge sedan tröttnat på showen. Tillslut förpassade han sig själv till sovrummet och YouTube där han satt och sjöng duetter med Steelheart ;P

*lördag morgon åkte jag och Sussi till Marieberg och shoppade lite innan vi åkte o handlade mat inför finbesöket på eftermiddagen. Leffe och Marianne (ex-svärisarna) skulle komma och T & S's kompisar + dotter, fam Egonsson skulle komma på lunch.

Vardagsrummet förbyttes mot restaurang med långbord och gästerna kom vid 14.30. Eller Leffe o Marianne kom då, jag hämtade Egonssons med Tommy för dom gillar liksom T att kalasa och ville således inte ha bil :P

Maten var kalasgod. Sussi hade gjort kassler i ugn med chilisåsvispgrädde. Till detta fick vi ris och det satt som en smäck.

Efter maten...(mitt punktsystem har förfallit...vi lämnar punktsystemet bakom oss) så vilade vi lite och lyssnade på musik. Majsan fick lyssna lite på Jerry Williams och blev stjärnögd medan leffe pratade om sina knivar som han gör. Han är gammal slöjdlärare och har börjat hänga i sina gamla arbetslokaler med gamla kollegor och tillverka prylar som hobby.

Sen bar det av i 2 bilar till bowlingen nere på stan.
Jag tog ungarna i min bil och dom vuxna åkte i T & S's bil. Dom äldre åkte hem.

Mitt under färden så släppte jag ner cabben och ungarna tjöt av förtjusning. Jag drog på Def Lepard på högsta volym och vi huttrade alla tillsammans hela vägen nerför Hertig Karls Allé :P det var askul :D

Bowlingen var också kul och jag fick en del strikes men inte fan vann jag något mästerskap direkt :P däremot bröt jag 3 naglar :P jag kände mig asbimbig :P

Efter bingon så hyrde vi filmer och sen åkte vi hem o kollade. Colombiana och Julias ögon...se inte den sistnämnda. Se den förstnämnda om ni inte har annat för er och UR har slutat sända sina repriser av "teckenspråk på finska...för turkar"...bara då!!

Mitt i andra filmen fick alla tonåringar kollektiv ångest...samtidigt :P så i 2 timmar typ satt jag i olika rum och tröstade och pratade och kramade.
Tonåren är ingen dans på rosor känslomässigt...man letar nästan efter saker man kan förklara ångesten med.

Sen skulle jag köra hem Sandras kille Mattias och på vägen lärde jag Emelie köra bil :P
Inte i traffiken såklart utan på parkeringen utanför Hagahallen ;) klockan var ju mitt i natten.

Fyfaan vad ungen var duktig :D inte ett enda kärringstopp förrän jag grovtestade henne och bad henne tvärnita ;) hon körde runt ett par varv på 1an och fick känna lite på gasen. Vi sparar 2an och sånt till en annan gång. Jag lärde henne starta, koppling, lite växlar och speglar. Resten tar vi nästa gång. Ingen idé att börja för hårt. Hon var skitduktig och jag var så stolt!!!!

Sen dess har hon fått växla åt mig när jag kör...jag säger när och vilken växel så sköter hon det :D så lärde jag Aimee på Irland och många andra :) det gäller att börja lätt..bygga upp ett intresse utan krav och få smaka på det lite.

Inte med en stressad och arg förälder som är nervös för att fläktremmen skall brista och frustar hela tiden.

Vi var uppe och tjattrade till halv 4 så jag var rätt mör när jag vaknade på söndagsmorgonen.

Jag hade stämt träff med J's kusiner som jag älskar :) vi bestämde att ses på Marieberg ;)
Ungarna ville henka så jag körde hem sandra först och fick äntligen träffa hennes mamma vilket var kul.Sen åkte jag, Emelie, Sabina och hennes kilel Mattias (ja dom heter så allihopa....som Glenn och Göteborg ;)) och träffade Annelie för bettan hade fått förhinder. Vi shoppade och fikade och babblade massor.

Annelie hade gått ner 7kg, blivit blond och låtit luggen växa ut...massor med föändringar men hon var lika snygg som vanligt :D

Efter 2 timmar fick vi mess om att maten var klar så vi åkte hem och åt lite kycklingsallad. Sussi gör en grym kycklingsallad. Efter det lade jag mig o vilade 15 minuter inför bilresan hem :P

Sen blev det kramkalas och tack och adjöken fröken. Det gick bra att köra. Alltid sorgligt att lämna Öret. Trivs så bra där.

Kom hem till ett skit och kräkstapetserat vardagsrum samt kök. Hunden var galloperande magsjuk och diarren övergick ganska snart i rent blod och magsaft och sen rent blod bara :(

Efetrsom det har hänt förr så tänkte jag att jag håller ut ett tag innan jag ringer veterinären. Vi var ute och vankade ca 2ggr per timme :O och målade snön röd med små kaskader...lilla pyret.

Nästa dag ringde jag då det var hemskt mycket blod som lämnade lillvovvens rumpa. Fick tid samma dag kl 15 så jag stannade hemma med honom tills dess då han var ganska illa därann. Vi tog igen lite missad sömn och sen gick vi till vet.

Vet hade misstänkt parvo men det strök han av listan när han såg harry...och sade att det antagligen var corona eller rotavirus som orsakade blödningarna i tarmen. Lite sprutor, specialkost och några tabletter senare var jag 1400 kr fattigare.

Sen kom jag på att jag vill kapa ballarna av honom så vi beställde tid på måndag...ytterligare 2900 kr fattigare :S men jag hoppas på en enorm sinnesro när han blir lugn och vågar man hoppas att han slutar markera som om han ägde allt han såg?

Nu måste jag ut med det lilla aset för han psykar mig grovt....han vet hur man gör...stirrar och nasalsjunger...jävla råtta. Kanske dom kan kapa stämbanden också? och jag skall be dom rycka ut klorna när han ändå sover :P jag hatar att klippa dom, han hatar att få dom klippta....perfa :P

Jag gjorde en TYPISKT BitterTwittergrej på vägen hem.
Jag går förbi ett hotell och brukar alltid stirra in på folk. Idag satt en fet balkan-kärring i foajén och pratade med sig själv och jag som kollat för mycket på Våra bästa År frågar mig själv högt: "meh vem fan snackar hon med?? Jävla knäppis!"
......tystnaden svarade mig......samma person som jag pratade med :P....mig själv :P

Jag är så jävla dum :P

Pussis

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha, dog av sista meningen!!!

 
Web Analytics