tisdag 14 februari 2012

Öhm...

Pappa ringde och var pratsjukare än ett fruntimmer.
Bladiblabla, jobbintriger och allmänt skvaller, inga klagomål ingen bitterhet, bara jidder.

Sen blev han som min gamla pappa, berättade om kurdistan, gamla kompisar och prestige och lite skryyyt om hur viktig han var i sitt parti och hur eftertraktad han fortfarande är för dom.
Man får stryka egot lite medhårs ;) och lyssna :p

Sen pratade vi matlagning och här vet han nästan lika mycket som vilken bigmama arabisk hemmafru som helst. Vi skall laga dolma och k...kan det heta kefieh? Jag minns inte namnet)....som ett friterat tunnt tusenbladsbröd man äter med nån gräddig sås o sockerlag och ändå fattar dom inte var all diabetes o fetma uppstår :p).

Om jag fick prata med den här människan varje kväll så skulle kag vara så lycklig så lycklig. Då skulle jag nog banda samtalen och skriva ner det sen för det är underbart att höra hans kunskapsrikedom. När han tillåter den att florera.
Jag har inte hört honom så på minst 5 år.
Underbart...detta skall jag leva länge på.

Jobbiga som få...men kärleksfulla på sina sätt o villkor...jag blir nog aldrig klok på mina föräldrar...eller min hund :p

Han vägrar sova i sovrummet sen han kom hem utan kulor :p

Jag brukar få ropa 3 ggr innan han lunkar in o lägger sig på sin plats bredvid sängen. Nu ropar jag säkert 10 ggr o han vägrar komma så jag ger upp o stänger dörren vilket helt säkert brukar göra att han kommer o krafsar efter bara några minuter. ICKE ETT KRAFS!!
Jag känner mig lite dumpad :o FAST jag längtat efter detta emellanåt då han snarkar värre än 15 motorsågar låter i Redwood-skog :p

Jag har förjäkla svårt att somna utan hans lilla buffliga kropp intryckt i mina knäveck eller mot min ländrygg.

Sov gott ÄNDÅ din lilla individuella krake, Harry. Jag saknar din lilla närvaro i sovrummet men är glad att slippa mina öronproppar ;)

Fishund, fispappa....fisvärld ;p jag fattar den aldrig :p

Godnatt

Inga kommentarer:

 
Web Analytics