onsdag 13 januari 2010

Fakk jääääh'

Den här jävligt långa dagen är snart slut och jag har inte gett upp och gått hem som jag tänkte (ungefär var 5e minut).
Har varit sådär förkylnings-achybreaky i 2 dagar nu. Kännt mig ruggig och ynklig och ont i halsen på morgonen etc.
Men om jag gnäller på anställda och att dom ringer in sjuka för ingenting...så kan jag ju inte bräckla ihop hur som helst själv :P

Är man ansvarig person på plats är det femtioelva personer som drar i en och skall kolla information och sälja och gud vet vad. Alla har den bästa lösningen som man bara måste ha (läs betala för). Tänk vad tyst det skulle bli om man förbjöd försäljare. Nu menar jag inte VÅRA försäljare utan sånna där datanissar och telefonförsäljare med sina jävla muntliga och inspelade kontrakt. Jag råkade avbryta en snubbe idag när vi nästan var klara då fick vi börja om från början *snark*.

Policy 2010...avfärda telefonförsäljare!

Nu skall jag räkna kassan och gå hem o dö i soffan.

!

1 kommentar:

Peter A sa...

Råkade själv ut för en telefonförsäljerska idag.
Hon började med att prata som om vi känt varndra jättebra i minst 20 år. Frågade om hur kallt det varit i Uppsala och hur cyklisterna klarat sig mm. Hon kom "aldrig till skott" så jag frågade henne: Vad vill du komma till egentligen?
Fantastiska rakblad var det hon skulle sälja.
Jag förklarade att jag inte slätrakat mig på många år.
"Jamen till våren" lät det i luren då.
Nä jag är inte intresserad blev mitt svar.
Sen sa vi hej då.
/Peter

 
Web Analytics