onsdag 20 januari 2010

Hahaha...

Jag har skaffat ryggrad :D

Idag messade jag kunden som inte betalade igår (okej jag vet att mess är fegt men det är ändå ett framsteg jämfört med att inte göra ngt alls).
Hursomhelst så sade jag att jag skulle uppskatta om hon kom förbi och betalade vad behandlingen kostade under den här veckan eftersom det skulle underlätta min bokföring :P

Nu skall jag understryka här att jag låter gärna folk lasra sig även om dom inte har pengar men då finns det en uppgörelse att dom kommer senare och betalar. Den här kunden gjorde inga förfrågningar om detta...hon tänkte inte betala.

Sedan har en av våra tjejer en kund som inte heller betalat sin klippning. Nu har 2 månader gått och hon har fportfarande inte betalat. Nu strök hon omkring utanför salongen som hon brukar (alla bestick ligger inte i lådan här om man säger så).

Hon hade utvecklat en lite ohälsosam faschination för den här frisörskan och hängde kring henne även när hon hade andra kunder. När vi lite försiktigt påpekade att det inte var lämpligt att stå bakom frisörskans axel när hon klippte andra kunder tog hon illa vid sig och slutade komma och tydligen betala. Sen dess har vi inte sett henne här inne. Men hon har stått mittemot och kastat långa blängande blickar hit och knyckt på nacken...20 ggr på raken. Lite OCD kanske?

Nu när jag såg henne så gick jag över gatan mot henne varpå hon sprang in på krogen mittemot. När jag kom i där gick hon i försvarsställning, satte båda handlovarna i bröstkorgen på mig HÅRT och puttade bort mig som en 4 åring gör på dagis när dom inte gillar något.

Du är skyldig oss pengar för din klippning förklarade jag för henne. Men hon menade att hon behövde sina pengar till helgen och skulle komma på måndag. Jag sade att hon sagt så förr och nu ville vi ha pengarna hon var skyldig eller hennes legitimation tills hon kom o betalade.

Hon började gapa om allt möjligt och jag bemötte henne hela tiden lugnt och förklarade att vi har hyra, löner och allt möjligt att betala och tillslut sade jag att vi får väl ringa polisen så kan dom lösa det. Jag sade att jag gör inget av detta för att jäklas med henne men jag kan inte hålla på och ligga ute med en massa pengar för folks klippningar som dom smiter undan för att dom vill dricka öl ist (en av hennes favoritsysslor) fast så uttryckte jag mig inte.
Då får dom väl dricka sin jävla bärs med risigt hår istället.

Tillslut gav hon mig en kram och sade att hon kommer på måndag. Jag sade att jag ser fram emot det. Hoppas nu hon kommer....

En annan kund som är skyldig för sin behandling ringde självmant idag och sade att hon betalar snart. Bra...bara en kvar då. Men han verkar ha bytt nummer.

Så jävla trist när vuxna människor inte tar ansvar för sina egna liv. Hon som ringde själv har inget med dessa individer att göra men dom andra är ju verkligen inga praktexempel på mänskligheten. Från och med nu blir det betalning i förväg...men det är inte så jäkla elegant det heller.

Annars har det väl inte hänt något sensationellt intressant. Skall på möte med mormors handläggare i eftermiddag. Det blir väl som vanligt....zzzzzz.

jag vill bo i en svamp....för nu har jag fan kramp...och min läpp sprack när jag skrattade just så det sprutade blod :P

Inga kommentarer:

 
Web Analytics