måndag 4 januari 2010

Idag...


...hade jag jävligt svårt att hålla mig för skratt när min pappa stirrade på mig som om jag var en idiot och sade att jag måste lära mig vara sparsam och ekonomisk. Visst kan han påpeka det som att han vill att jag skall lära mig av hans misstag men han erkänner inga misstag. Han GÖR inte misstag. Bara mina "misstag".
Orkar inte gå in på detaljer men det var faktiskt roligt för han tog upp varenda GREJ han har gjort själv som orsakat situationen vi är i nu (varit slösaktig, inte planerat, inte ekonomiserat yadayadayada) och ville påskina att JAG var så nu när man vill styra upp skutan. Jag kunde bara stirra på honom och bita mig i tungan.

Det var liksom ingen idé att ens försöka vända tillbaka argumenten.
Pfft...
Nog om det!
Annars har det inte hänt ngt. Det är ganska trist just nu. Sover pissdåligt, torra jävla händer, har magkatarr och får bukras såfort jag ens tänker på mat, har ont i ryggen (sådär så man tänker att det skulle vara skönt om någon körde en padda på ryggen (alla sminkflickor får googla vad en padda används för inom byggbranschen :P).

Det KAN ju vara så att det är för att jag lagt om livsrutinerna.

Inget nyårslöfte...men jag har dumpat allt extra som jag vet är onyttigt. Chips, godis choklad kakor efterätter etc. Dag 4 lider mot sitt slut. Jag har inga större sug efter ngt vilket förvånar mig mycket...men det påverkar kanske på andra sätt. Man känner sig risig och hängig första tiden...men jag räknar iskallt med att det ger sig snaart!

Jag älskar min säng och vill sova gott ju!! Sådär så man vänder sig om och vet att kudden är perfekt sval och len och man ligger i en kokong av täcke och bara ler för sig själv och önskar att det aldrig skall bli ljust. Det har fan inte hänt sen...jag minns inte ens. I dont DO sömnproblem...:(

Jag har till och med pimpat mitt sovrum (se bild ovan) för att öka mysfaktorn. Men icke...(ja jag VET vad det är som saknas...men jag tar inte vem som helst ju :(..vad lätt det vore då
:)

FITT....jag kom på att jag har tvättid om 8 minuter och jag är på jobbet. Nu får ni klara er utan mina fantastiskt hjärnpulveriserande trista livsåtergivelser ett tag....gotta ruuuun.......

2 kommentarer:

- sa...

"alla sminkflickor får googla vad en padda används för inom byggbranschen"
Fel av dig, vissa sminkflickor vet faktiskt vad en padda är! ;)

BitterTwitter sa...

Fett najs...då är det en sminkflicka jag gillar. En som kan sminka och har skit under naglarna (som givetvis tas bort sen men dock ;)) från något arbete hon ägnat sig åt :D

 
Web Analytics