söndag 25 mars 2012

High on life

Nu måste PMS-hormonerna vara på tillbakamarsh för livet leker :P

Asså, jag är trött och har hjärtklappning från gårdagens festande men jag har haft så kul. Det är som att jag har vaknat ur en dvala på ca 150 år. Jag går ut, jag pratar med folk på krogen och njuter av livet.

Jag tror det är dels tack vare min operation men även tack vare mina fina vänner som ser vad jag behöver och drar med mig ut. Mina fina vänner har försökt detta hela mitt liv men nu klickar det helt plötsligt. Jag trivs, jag får uppmärksamhet och jag vågar!

Igår buggade jag med en snubbe på OC. Det var askul...sen dansade vi vidare till Johnny Cash och jag vete fan om det inte var lite shuffelin där också. Det vill jag lära mig...det är en så jävla cool dansstil.

Jag o D gick ju ut. Vi klädde upp oss fint och gick sen ner och åt på Gary's och det var en schysst överraskning. Jag vardär när dom öppnade och det var bedrövligt. Men nu var maten så jävla fin och vi beställde in typ 4 förrätter och en varmrätt samtidigt och plockade av allt. Min höjdpunkt var en crabcake. Maddafakka. Jag kände bara halva smaken för jag är fortfarande förkyld men dämn it vad det var gott.

Resten var kräftstjärtspopcorn i chilitjofräs, nachotallrik med egenfriterade tortilla nachos och 4 dipper och D ville ha pommes och sen en skaldjurspasta. A-bleedin-mazing. Tack för det Gary och priset gjorde inte ont heller (speciellt eftersom Dalle envisades med att pröjsa FAST jag tog igen det på krogen heheh).

Sen drog vi till OC efter att vi fiffat upp oss. Det började lite lamt men kvällen tog sigoch slutade med att vi träffade folk vi kände och nya människor varav vissa var väldigt trevliga. Vi var två väldigt duktiga flickor och betedde oss äckligt exemplariskt ;)

Nu är det nån jävla läskig "jordensundergångsfilm" på tv...jag får åååååhåhångest av sånt :P

Imorse kom vi väl hem vid 3 eller halv 4 och var ganska så tankade :P
jag gick ut med hunden och kom hem o satte mig vid datorn och sen stapplade min lilla kusin Anna in vid 4 eller 4.30. Vi babblade lite o gick o lade oss och som den söta lilla gullungen hon är så ville hon skedas och vara storsked och vem är jag att klaga hehe så vi låg och skedade och berättade om våra utekvällar och pratade om livet och skrattade precis som vi brukar när hon kommer o besöker mig.

Anna är 6 år yngre än jag och en av mina finaste och närmaste vänner och kusin. Vår gemensamma nämnare är att vi är vår mormors gullrumpor och har blivit väldigt lika henne till mycket. Vi har otroligt mycket gemensamt och ser upp till varandra massor.

Förr bodde hon alltid hos mormor men nu vill hon alltid vara hos mig och hon är alltid lika nervös att jag inte skall vilja att hon sover i mitt rum bredvis mig i sängen hehe. Hon blev sjuuukt lättad när hon hörde att gästrummet var occuperat av Dalle hehehe. Gulliga unge.

Imorse ville hon bli kliad på ryggen så vi låg o hade ångest över timmen vi hade missat av sömn och stank alkohol medan jag kliade henne på ryggen, armen och nacken så hon fick gåshud hahah. Hon är så söt!

Sen gick vi upp och åt våffelfrulle och drack kaffe och tog en snus på det heheh. Jag klarade kanske 15 minuter men det var lite svagare än Elinas hästbedövningsmedelssnus så jag fick ingen galen nikokick.
Vi försökte klura ut varför man som vuxen kan tycka att kaffe på maten, snus på maten och sånt är så skönt och gott? Det är ju inte gott när man provar det första gången...så vad är det som gör att man väljer att göra det till en vana som ger en tillfredställelse. Kluriga grejjer det där ;)

Efter det satte vi oss och solade på min balle..balkong :P vi blev tom röda :D

Vi pratade lite med min granne Linda och hennes trevliga irländksa pojkvän och vips så ringde det på dörren. Då var hennes pojkvän Glenn som ahde lagat mat o kom ner med varsin tallrik sviiiingod lax och grönsakspanna...det var som en spansk tortilla...en såndär tjock och sen ost ovanpå. Förbaskat gott!! Han hade hällt chilisås i en konstnärli liten snirkel på tallrikarna och det var så gulligt och lyxigt att jag blev helt rörd.

Vi åt i solen och sen klädde vi oss i färgglada sommarjeans och gick på stan med Harry. Harry tyckte att det var läge att sätta sig och skita precis framför dörren på Tiger of Sweden och jag ville avlida men alla runtomkring asgarvade och jag plockade snabbt upp vad jag kunde och gled därifrån röd som en tomat.

Sen gick vi till salongen och jag lasrade min lilla kusin. Sen överraskade jag mig själv genom att acceptera hennes erbjudande om att lasra mig...då snackar vi där solen inte lyser så ofta ;)
Jag spenderar hela dagarna med att lugna nervösa männskor med att jag inte tycker det är äckligt eller obehagligt att lasra dom (om dom är renliga vill säga) men jag har megaproblem med att visa mig för någon och "utsätta" någon annan för mig :P

Ungen är ju nästan färdig läkare och jobbar just nu med gynekologi haha så hon hade schyssta handlag men jag accepterade bara en yttre bikinilasring...resten klarar jag själv. Det är bara i vecken kring lår och höfter som det är svårt att komma åt på sig själv.
Efteråt blev jag nästan hög för jag hade varit så "vågad" att visa mig så för lillksuin. Vi är ju helt bekväma med varandra hemma och toa och dusch etc men det var en annan grej att bli "patient/kund" i sin egen stol :P då var man inte kaxig kan jag lova!

Efter det så pös vi hem och Anna packade det sista och gick för att ta tåget till Stockholm där hennes tåg till Lund gick senare.

Jag sov lite, tittade på tv och sen gjorde jag lite irländska efterrätter åt linda och hennes kille samt inneboende och gick till dom för att lämna. Vi hade jättekul och satt i köket o babblade ett tag innan jag gick ut med Harry.

Nu sitter jag här o kollar nån dålig rulle med John Cusak och blir rädd för jordskalv och tsunamis och korrumperade ryssar.

Nu skall jag sova faktiskt. Jag är fortfarande trött sen inatt. Har underbara veckor just nu. Så många fina vänner och roligt! Underbart!

Puss

Inga kommentarer:

 
Web Analytics