onsdag 28 mars 2012

Jahapp..

Nu har blogger bytt utseende...känns lite mysko men jag vänjer mig väl som vid allt annat.

Elina har flyttat in hos mig med sin son så nu har jag mamma i kris nummer 2 på besök ;)
Hon tar det hela väldigt väl måste jag säga men så har hon en del trevligt att tänka på också vilket gör det lite lättare gissar jag.

Mina grannar måste ju vara bombsäkra på att jag föredrar kvinnor framför män för sen Jonas har ju istortsett ingen karl kommit eller gått ur min lägenhet på udda tider (eller NÅGRA förbannade tider ALLS för den delen...men ja ä inte bitter...........................;))
Däremot har jag en konstant ström av kvinnor som dräller in och ut hit och dit, halvklädda, påklädda avklädda....jag svär på min mosha fifan....JAG ÄR INTE LÄBB (och jag vet att det stavas lebb men det ser roligare ut med ä).

Först har vi kusin Anna som kommer o dräller runt med jämna mellanrum och jag älskart!! Sen hade vi långa och många perioder av Ege och Lale varvat med Emma och nu lite Dalle och Elina blandat med flickorna från Örebro och däremellan isländskan...alla underbara kärleksfulla fruntimmer som känner sig bekväma och hemma i min lilla boning :P

Jag älskar att kunna ställa upp när kompisar behöver en fristad...det var så min mormor gjorde för mig när jag växte upp och inte orkade bo hemma. Då fick jag komma och bli ompysslad och omhuldad med god mat, så mycket eller lite prat jag ville och framförallt mycket vila och kroppskontakt!

Elina låg vinmarinerad tvärs över mitt knä härromkvällen och fick ryggen kliad hehehe....hon lät som en liten kattunge :D Jag funderar på riktigt att börja med det professionellt. Jag tycker det är så mysigt att klia folk på ryggen om dom gillar det! Störd jag vet!

Hon var astrött på allt häromdagen innan hon kom med sitt pick och pack och sin unge under armen ;) och sade att hon ville ha VIN på kvällen! Så jag knallade och köpte en såndär handväska med vin som jag sett hemma hos Bubbe och Bullis och sen hällde vi i oss vin så det stog härliga till. Jävlars vad dragna vi blev...och igår igen :P men jag tog mig iaf i kragen och lade mig tidigt tillskillnad från lilla partyprissen Elina som var vaken och chattrade på internet till 03.30...hahaha.

Ikväll är det strikta sovtider som gäller va. Jag fick messa lilla fröken som låg i sitt rum och snarkade om hon hade koll på tiden...och det hade hon inte..för hon hoppades att hon hade minst 3 timmars sömn kvar att njuta av. Sen blev det en snabbtur med bilen till Björklinge för att lämna bebben på dagis för bussen hanns inte med om vi skulle hinna till salongen i tid och hennes bil står parkerad utanför stan på gratisparkering. Men det var okej :) hon varnade mig var hastighetskamerorna var längs vägen ;) inte för dom skulle kunna identifiera mig haha jag ser fördjääävlig ut utan smink nuförtiden...måste vara ett ålderstecken deluxe :S

Elina och jag höll på att dö av skratt imorse för hon fastnade i sin egen jacka i bilen och fick panik för hon var så varm.
Jag frågade om det kändes som när man provar ett plagg och fanskapet är förlitet eller för trångt över bröstkorgen/ brösten eller axlarna och man inte får av sig det.

Det var allt jag behövde säga innan vi båda garvade som hyenor för vi visste båda hur DET känns hahah.
Har ni stått i en varm liten trång provhytt nångång med ett plagg som fastnat halvvägs och det går inte att rubba utan att det känns som om det skall gå sönder och man får inte tag i tillräckligt med tyg för att dra loss det och man kommer inte åt ordentligt med armarna för dom har man manglat fast nånstans ovanför huvudet.
Jag gjorde en imitation av hur jag skule låta när jag ropade på personalen..men Elina som ju känner mig äckligt bra för att ha KÄNT mig så kort tid menade att jag skulle lägga upp ett rop på hjälp på facebook långt innan personalen i butiken skulle hinna hjälpa mig.

Det äckliga är att hon har rätt ;) jag skulle säkert "checka in mig" och skriva itt lilla nödrop och ta en bild på hur handikappad jag ser ut med armarna fastkilade, så folk såg på en karta var jag befann mig och innan någon fattade något skulle jag ha minst 15 pers som hånade mig utanför hytten...om jag hade tur så kanske en eller 2 kom för att undsätta mig ;)....måste rensa vänlistan ;)

Nä nu är jag svintrött och vill gå hem.

Det regnar idag och man märker direkt hur trött och grinig man blir av molnigt, mörkare och fuktigare väder än ljuset och solen.

Nu skall jag vika handdukar. PEDANTVIKA Mikaela ;) men jag lovar inte att jag färgsorterar dom som DU gör ;)

Puss på er därute...och skilj er inte..för det börjar bli trångt hemma hos mig va..alternativt om ni nu måsteseparera försök att lägga upp ett schema med mina andra separerade vänninor så att ni får plats allihop ;)

Ge era separationsförslag till Sabina...hon är en jäkel på att sätta samman scheman ;) källarförådet är ju ganska mysigt nu när jag bytt lampan i taket...det får nog plats en 3-4 stycken sängar därnere ;) men för Guds skull...håll ihop det så gott det går nu va? Min lever klarar inte av flera singelmorsor...;)

Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte oroa dig, är lyckligast i världen <3 kommer och viker mina små handdukar imorgon :-*

Sab sa...

Haaha ja jag lovar att göra skilsmässo-schema om det skulle behövas! ;)
Lovar att komma in lite längre på salongen än idag snart!

 
Web Analytics