lördag 3 mars 2012

Orkade inte skriva igår kväll :)

Men jag dammsög och skurade tamefan.

Jeanette ville att jag skulle komma ut dit o kolla BB och några kompisar ville att jag skulle komma ut med dom. Han som tjatade mest är 18 år...arton och snygg. Han måste ha ringt 3 eller 4 ggr. Det är smickrande för en gammal tant faktiskt :D

Sa jag att han var snygg, stor och musklig och ser ut som typ 23 ;) hähä..jag fick stoppa mig för jag tror att det hade kunnat hetta till om jag svarade på flirtandet. Det är ju sjukt. Jag skulle kunna vara hans mamma.

Men jag var så förnuftig :P och stannade hemma.

Okej vi tar allt i rätt ordning.

Kom hem från jobbet och började städa. 18-åringen har fixat min älskade laptop...VAIOn som jag gnällt över så mycket ni vet ;) Sony sade att det skulel kosta 5 till 7 lax att laga men den här killen köpte en äkta Sony-vaio skärm från Kina, monterade och lagade en trasig kontakt åt mig för 2 lax. Now that is customer service!!

Hur som...han skulle lämna datorn när han kom in till stan och jag tänkte tat jag kan städa, åka till Jeanette och sen hämta datorn och kanske hinna ta en drink eller 2 med det sällskapet (känner hans systrar :P).

Men neeej....precis när jag är färdig med städandet så ramlar mamma och hennes extremt aristokratiska väninna in genom min dörr och kacklar som hel hönsgård.

Min mamma är så jävla uptight när hon jobbar och i vardagen så att när hon dricker 1 glas vin och umgås med väninnor...blir en helt annan person och för mig blir kontrasten så stor att jag har svårt att gilla den.

Hon blir högljudd, kacklig, döv (mer än vanligt), tror hon är rolig...med andra ord...hon blir som en förvuxen fjortis eller en vanlig berusad kvinna :P

Hon VRÄKER i sig allt som finns framför henne.

Asså...jag älskar att hon släpper loss och jag vill inte skriva detta egentligen men jag måste få ur mig det. Jag är jätteglad att hon slappnar av...tycker bara det kanske skall finnas ett mellanläge.

Hon fullständigt vräker i sig chips, godis, nötter vad som än står framför henne....alltså...så att det är pinsamt. Man vill nästan fråga om man skall vänta utanför så hon och chipsskålen kan få lite ensamtid ihop..eller skaffa ett rum kanske...

Jag frågar lite tvunget och jävligt irriterat(för detta ingick inte i min tidsplanering men jag vet att mamma tycker det är lite ballt att få ramla in hos sin dotter med sina vänner, hon är liksom stolt och det får man väl unna henne känns det som) om dom vill ha något att dricka.

Jag har just tagit fram en påbörjad flaska "allesverloren" ur kylen, ett jättegott rödvin som jag påbörjade förra veckan, så att det skulle bli lite mer rumstempererat.

Kackelmaffian som redan hade druckit när dom var på teaaaaaaatern blev ju eld och lågor av ordet rödvin och trots att jag rabblade upp rödvin i tyst ton och förstärkte kaffe och cola som alternativ så var dom som rovfåglar om vinet.

Mamma var i gasen och babblade på för fullt och hennes väninna är inte sämre hon. Om jag kan tycka att mamma är högljudd och lite snobbig så är den här andra kvinnan etter värre...hon tycker om sig själv om vi säger så.

Hon är ogift, pratar gärna om lilla mamma och pappa, om adelskapet och sina smycken och ägodelar i självsäker matter of fact ton.
Hon var nog frän när hon var mellan 18 och 26 kan jag tänka mig. Ruter i henne liksom. Men hon har inte den här hälsosamma självinsikten som man skulle kunna önska att folk hade.

Exentrisk antyder kanske att man luktar kiss och har fett hår...så är hon inte. Men hon...äääh jag orkar inte. Hon är inte riktigt vanlig och hon är högljudd. Jag hatar högljudda tjäringar. Jag hatar högljudda människor.
Jag föredrar folk som har vett nog att använda sin "indoor voice" och kan leverera syrliga små tysta DRÄPANDE repliker hellre än att dränka ut andras tålamod i ren och skär decibell.

Det behövs liksom inte...man kan välta ett helt slott med en liten one-liner ist för att agera megafon och försöka blåsa omkull folk, varesig det är omedvetet eller medvetet.

Så jag hann inte till Jeanette...
Jag var arg som ett bi när morsan o tjäringen kom för jag var trött, hade inte ätit och inte suttit ner sen jag kom hem och då var klockan 21.45.

18-åringen tog inte nej som svar på festandet och tjatade på ett snällt sätt jag ville bara sitta ner och fundera i lugn och ro om jag orkade NÅGOT öht men ist fick jag bli värdinna och då blev jag antivärdinna.

Jag serverade chipsen med ett vrål om att jag hatar världen och att alla kan dra åt helvete och att jag fattar inte hur folk inte fattar att jag behöver ett par sekunder att varva ner alternativt en hustru som sköter hemmet medan jag jobbar.

Fylltanterna såg bara chockade ut men satt ändå och drack vin och mumsade i sig av mitt godis. Droppen kom när jag satte på TVn och nån kanal visade något våldsamt och mamma vrålade: ta bort den här skiten! Då brast det för mig: KOM INTE HEM TILL MIG OCH VRÅLA OM VAD JAG TITTAR PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skulle inte ens titta på det...jag råkade bara stanna upp på den kanalen.

Sen var jag taskig mot mamma och frågade om hon kunde försöka ANDAS mellan tuggorna och om hon aldrig hade sett mat innan. Det var lågt men...vaffan...

Ni fattar inte vilken skit jag fått utstå från min familj om att jag älskar sötsaker och fetsaker. Dom har agerat som om dom är måttan och hälsan själva och inte har några fel eller brister och jag är helt onormal som har dålig karaktär...men när ingen ser...(som i pappas fall) och i mammas när hon är på pikalurven och inte fattar hur hon ser ut när hon nästan står på huvudet i godispåsen....så blir jag så förbannad.

Sitt inte hela mitt jävla liv och få mig att tvivla på mig själv genom att låtsas att ni är perfekta...sen har ni samma jävla drag själva. Jag vet att ingen föds med en manual hur man skall agera förälder men...att kanske vara ärlig med sina svagheter och dess konsekvenser kan ju vara en fördel. Men vi vet ju sen innan att mina föräldrar inte HAR svagheter....

Ni, mina vänner som nu har skaffat barn. Gör mig och era ungar en tjänst. Låtsas inte vara något ni inte är och inte kan uppräthålla.

Förklara för era barn varför saker inte är bra men låtsas inte som om ni är perfektionen själva för det är svårt att leva upp till och ännu svårare för barnen sen att se sen när dom inser att föräldrarna inte ens kan leva upp till det man strävat efter att uppnå sen man var liten. Kom ihåg det!!

Tillslut ringde lammköttet o sade att dom var på stan nu så jag tog hunden och gick o mötte honom. Han blev skitbesviken på att jag hade hunden och inte kunde komma med in på krogen ;P
FAST hans syrror och vänner satt inne så stog han kvar efter att jag hade betalat datorn och allt...ni vet sådär lite awkward silence ;)

Under tiden kom min vän G och snodde min hund. Han var full och lubbade iväg med jycken och försvann. Jag stog kvar o var awkward med lammköttet ett tag innan jag blev lite orolig för var hunden och G hade försvunnit. Han är syrian och tycker liksom min pappa att hunden måste matas konstant...och jag var inte så pigg på fler resor till veterinären. Efter ett tag så ringde jag honom och han sade att han var på väg hem till Sigtuna med hunden :O

Som tur var så skojade han bara...han satt i en taxi (?!) och gllade med min hund några kvarter bort. Det var en tolerant taxichaffis som lät G gulla med hunden inne i bilen i ytterligare 20 minuter innan vi vände och gick hem.

Lammköttet ville verkligen hänga och messade och ringde ett par ggr under kvällen men jag höll mig i skinnet och svarade inte samt bara messade artigt tillbaka :P

Fattar ni att han var snygg!!! (inte riktigt what i go for men snygg NONE THE LESS!!)

Fyllekajjorna hade rultat hem när jag kom tillbaka...dom satt kvar när jag gick :P sååå vänligt av dom att dricka upp varenda droppe av vinet...

Aja...det var lika bra eftersom jag ändå mår ganska piss av att dricka. Men ett glas ibland är gött. Men det är min trogna vän Cola light som ligger mig närmast om hjärtat när det kommer till kritan.

Så den keffa kvällen slutade trots allt med att jag fick lägga mig i rena lakan och att golven var rena och fina..så det är väl en hit :P

Jag har redan tackat nej till antikmässan med mamma, Stockholm med mamma imorrn, tagit emot 4 samtal och sms från lillebror och 2 från jobbet.
Ikväll!!!!!! så skall vi till pappa för han fyllde år i går.

?&%¤#*%&¤#"?`

och nu ringde dom igen...

lalaaaaaalallllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

och du bella....johan har bjudit mig på fest o utgång ikväll....han är 34...:P rapporterar senare OM jag inte får psykbryt innan dess och lägg sin på psykakuten :P

(nej det är inte så illa..jag är bara lite irriterad)

Inga kommentarer:

 
Web Analytics