måndag 19 mars 2012

Kanonkväll...

Kaisus fördelsedagsfirande var ju astrevligt :D

Vi började hemma hos mig då typ ingen kom först...sen kom Mickis, sen Nathalie och efter ett tag Dalle och Johan. Elina hade missat totalt att vi skulle ses hos mig och Sabina hade glömt festen o sen hade vi glömt påminna om det. Men vi myste på lite...jag myste jättemycket med alkoholen....dom andra tog det lugnt :P

Sen gick vi till Bullit som är en riktigt schysst hårdrockskrog här i stan. Där fick vi burgare, bärs och efterrätt och jättetrevligt sällskap.

Som jag ville mula hela den där jävla burgaren...den var nästan sexuell förfan. Och vi fick massor med pommes o dipp och jag fick typ i mig högst 5 pommes och kanske 1/4 av burgaren för jag såg saltgurkan först och tryckte i mig den (för jag älskar saltgurka) sen hetsåt jag första tuggorna hamburgare för det var så gott...då får man inte i sig lika mycket :P

Efter det höll jag på att somna vid bordet i en sovdump :P

Sen gick vi till OConnors medan den yngre delen av vårt lilla gäng knallade till Whiteclub.
Whiteclub är som en fritidsgård som serverar alkohol :P publiken är UUUNNNGGG...jag återkommer...

Vi kom till OC och alla mammor och Nathalie ville gå hem :P så jag och Elina och Johan stannade och drack bärs och snackade hästskit.
Sen gick vi till Whiteroom där vi skulle möta dom andra. Man fick gratis inträde om man checkade in på FB före 23 och jag och Elina som inte fått vår pension ännu den här månaden bestämde oss för att spara pengar på detta sätt eftersom vi var så coola att vi inte kunde betala in på ett ställe som hade medelålder 16,5 ;)

Min iphone dog såklart precis när jag skulel checka in så vi fick stå som cp'n bredvid vakten medan telefonen laddade...och alla som har iphone vet att det inte går snabbt när den dött helt...dock checkade vi tillslut in och HÖR OCH HÄPNA så behövde vi inte visa legitimation i dörren...:P (skräll!!!)

Till vår enorma förtjusning hade vårt sällskap fixat ett riktigt bra bord och hade jättetrevligt och till vår ÄNNU större förtjusning så var det happy hour i baren till 23.00 och allt kostade 2 för priset av 1 :D woohoooo happy days.

Elina köpte öl och jag som är en förvuxen fjortis var såklart tvungen att köpa shots.
Så jag köpte shots åt Kaisu och mig o Elina. Det gör ont att dricka tequila med designermage....det gör jätteont...det sviiider, bränner, krampar och strålar tills man blir helt kallsvettig...fast om man tänker efter själv så lär det liksom inte vara så jävla mysigt för tarmen att först få en släng salt...sen en släng desinfektionssprit och sist men inte minst massa citron...
Smärtan kommer aldrig direkt heller...den kommer ett par minuter senare när man hunnit glömma shoten...

Vi hade sjukt kul där på Whiteclub med Kaisulainen. Jag och Elina är överens...VI ÄLSKAR dig Kaisu <3

Efter nån timme bestämde vi oss för att lämna knattarna och bege oss till dom vuxnas jaktmarker ;) dvs tillbaka till OC för St Patricksday firandet. Nu var det i full gång och ölen flödade. Jag började känna av min dödlighet och saktade ner alkoholintaget men Elina pimplade vidare och blev bjuden på Whiskey av en snubbe som hon sen blev osams med för han ville kyssas med henne och hon ville dels inte och dels ville hon veta hur han kunde göra så mot sin fru...han hade en stor fet vigselring på fingret.

Jag försökte avbryta diskussionerna genom att inflika lite neutrala frågor som "bilen går bra?"...."förjävla fint väder såhär års eller hur?" etc för att få dom på andra samtalsämnen men karln bara tittade på mig lite besvärat, flyttade sin hand från bordet till min rumpa och fortsatte argumentera med Elina om trgenhet och otrohet hehehe. Elina blev heligt förbannad på hans nonchalanta attityd och han hällde bensin på den rödhåriges irritation genom att säga saker som att hennes ilska över hans göranden eller icke göranden berodde på hennes egen osäkerhet eller instabilitet.

Mellan allt detta slog han sig för bröstet och tjatade om hur mycket han tjänade och vilka dyra saker han hade och vilken bra smak han hade etc. Jag kunde bara garva för han var ju direkt pinsam men han äskade sig själv den kvällen och det var väl bra för ingen av oss gjorde det ;)

Elina var fortfarande förbannad i morse när vi pratade hahaha.

Medan hon pratade med ljushuvudet så pratade jag med en annan snubbe som var aslyckligt gift och nöjd med allt. Han var så jävla trevlig och raka motsatsen till den andre gaphalsen att jag nästan fes ut min pepsi genom näsan när han sade att dom var bröder. Gaphalsen var tydligen storebror...min kommentar på det till hans lillebror var: "kanske fysiskt men fan inte mentalt" hehe
Han valde att vara diplomatiskt tyst och ta en klunk wirre ist för att kommentera det ;)
Han var förjävla stilig :D lyllo hans fru. Han var tokkär i henne 2 barn och 13 år senare! Vi pratade ganska mycket och jag sade till honom att jag var uppriktigt glad att se att det finns folk som mår så bra ihop. Det är fan inte vanligt!! Jag är inte dum...dom har väl sina stunder som alla andra men kul att han känner så fortfarande :) Det låter kanske en aning pretantiöst eller något...men på nåt sätt så kände jag då...jag är inte direkt olycklig...om jag aldrig får uppleva det så är jag fan lycklig för dom som får det. Knäppt men jag var så glad för hans skull igår när han berättade hur han hade det...kanske det var hans något fakkade bror som blev en kontrast :P vad fan vet jag...jag vet bara att jag inte har någon att oroa mig för...om han är trogen, otrogen, kär, inte kär, trött inte trött....jag behöver bara tänka på mig och min hund....

Det har sina fördelar.....
...och nackdelar ;)...allt beror på dag och humör :P

Jag och Elina satt o lyssnade på en whiskeymarinerad skålpelle till trubadur som på vanligt irländskt vis vrålade ut hitlåtar till en fullständigt hysteriskt glad publik som skrek med i refrängerna...vi skrek med en hel del och varvade med "asså det HÄÄÄR ÄR LIVET"..."jag ääääälskar laaajvmusik" som små mormödrar på grönbete :D

Sen blev vi utfösta av vakterna vid halv 4-tiden :P

Jag följde Elina till en av pappas kurdpolare som körde taxi och såg till att vi fick bästa pris kompis (han har gnölat om bästa pris kompis, på laser...now I fuck you right back kompis!!).

Sen vinglade jag hem och hämtade den lilla bruna och vallade honom i betonggettot. Träffade två killar som stannade och tittade på mig som om jag hade 4 huven och frågade varför i hela helvetet jag var ute på hundpromenad klockan 04 på morgonen. Jag förklarade för smartot att om jag gick ut med vovven när jag kom hem från krogen så får jag sova längre nästa dag innan han väcker mig o vill ut.
Respekten i hans ögon var total...jag hade lika gärna kunnat säga att jag var Martin Luther King och jag kämpade för lika rättigheter i sammhället...han kollade på sin lika imponerade kompis som stog med munnen halvöppen och flinade impat av min smarta logik och sen höll dom ut en knuten hand med knogarna mot mig som för att "bump fists" som man gör om någon skall visas respekt....vissa människor är fan korkade på riktigt....det där var inte bara alkohol asså....

Sen gick jag hem och sov men den här gången var jag en smart flicka och åt en macka, drack en halv liter vatten med 2 bakisbrus i innan jag törnade in.

Imorse vaknade jag ganska pigg och halvfull :P fick ca 4 telefonsamtal och sen kunde jag inte somna om och det var väl lika bra :P

Ut med hunden på prommis och sen iväg till Jeanette och Micke där deras polare Johan var. Hängde lite och fick sen rastlöshet och åkte hem o började myseftermiddag med att kolla lite på "walk the line" men det avbröts av att en väns liv gick i spillror :O

Så nu har jag varit med henne tills nu...asså hon skall bo här ett tag tills det stabiliserar sig men hon är hos en annan vän som kan lugna på sätt jag inte kan :P det var väl diplomatiskt ;)

Jag åkte i från lite för att äta middag med mamma och mormor. Vi åt hare från Gällivare. Jag är inte så jävla såld på hare måste jag säga. Men god sås...jag åt såklart för fort och blev tjong i balongen...inget som inte 20 minuter raklång på soffan kunde fixa.

Sen hem till..den andra personen som stöttar den här tjejen :P han bor rätt nära och där har jag varit tills nu.

Hon som skall bo hos mig har städmani. Citek och Klorin är parfym för henne. Hon kommer ha ångest i kroppen pga allt som hänt idag och hon har bestämt att hon inte kommer sova när hon bor här. Det första hon sade när hon satte ner sina sopsäckar med kläder var: jag hoppas jag får städa här på mitt sätt :P

Jag skulle kunna ta det som en förlämpning...men jag tänker inte göra det utan jag kommer utnyttja hennes ångest för ett renare hem hehehe...det är ju det enda som gör henne lycklig.

Andra polare hade jag kanske korkat upp en flaska vin åt, köpt en chokladkaka och hyrt en film....vet ni vad jag gjorde för att göra den här tjejen lite gladare?

På väg hem från mormor sprang jag in på Lutis och köpte ett städkit åt henne. Jag köpte om slagspapper och slog in allt i små paket som jag visste att hon skulle älska att öppna. Hon fick en flaska citek, en flaska klorin, 2 olika förpackningar med skrubbsvampar och en EGEN roller för att få bort Harrys hår med. Sen fick hon diskhandskar som jag vet att hon inte kommer använda för hon ser det som något fint att ha eksem från klorinet på händerna...men jag kan iaf sova lugnt om jag vet att jag försökte rädda hennes hud på händerna.

När jag säger att hon satt vid bordet hemma hos den här kompisen och öppnade paketen ett efter ett med ett leende från öra till öra så skojar jag inte.

Hur flipp är det att bli lika glad som jag blir av semlor och wienerbröd...av städprodukter till någon annans hem som hon vill städa??

Nu vet nog en del av er vem hon är ;) det är inget hon direkt hymlar med...sitt sniffande av rengöringsmedel alltså :P

Nu sitter jag o väntar på att se om hon skall sova här eller där i natt. Skall nog slänga i väg ett mess så jag kan sova annars.

Vilken konstig dag det varit. Jag och den här polaren satt o väntade nervösa som fan på att hon skulle komma efter att vi fick varsitt lite lätt panikartade samtal som var väldigt kryptiska.

Hennes framtid och barns framtid är ganska oviss just nu...men på något sätt kommer det fixa sig...livet har en tendens att överraska med lösningar när man tror att man är körd!

Ikväll är hon barnfri...vi får se vad som händer sen. Puss och kram
 
Web Analytics