lördag 24 juli 2010

Men allvarligt...

Jag får totalt cpdampanfall snart.
Jag vill ta mormor i nackskinnet och skrika SLUTA TA MIN SOFFA SOM GISSLAN JAG VILL HA DEN FÖR MIG SJÄLV NÄR JAG ÄR LEDIG. Hon har ju ett eget rum med sin fotölj i.

Så sitter hon och kommenterar ALLT.
Vad är det med det??? Jag behöver inte veta. Jag vill inte veta. Jag skiter i om Colombias regering har det si eller så...jag vill inte höra ett ömkande HmmmMh för varje artikel hon läser eller sitta o vänta på att få tvn själv när hon fastnat som en fågelholk framför kunskapskanalen ist för att GÅ OCH LÄGGA SIG som hon har sagt i 20 minuter O LÅTA MIG VA I MITT VARDAGSRUM.
Om jag tittar på något säger hon: "håhåjaja".."vilket dravvel"..."vad dom hittar på", "vad ÄR det HÄR"....

JAG BLIR GALEN!!!!

Min hund följer varenda steg jag tar, helst skall han ligga PÅ mig. Ligg o fis på nån annan föfaan.

Mamma ringer och vill hänga 24/7, skaffa VUXNA POLARE!! Pappa ringer och har lååånga utläggningar om vad han tycker om jobbet (intresseklubben antecknar inte längre, hajja!!). Personalen ångestar över lönen upp och ner varannan vecka.

JAG PALLAR INTE!!!! HÅLL KÄFTEN FÖR FAAAAAN!!!

Jag vill ha mitt vardagsrum, fönstren på VID GAVEL...och hör jag mormor nämna ordet korsdrag en gång till den här sommaren så kastar jag fan ut kärringen genom fönstret...sen böjer jag mig ut o frågar om det var korsdrag på vägen ner. JAG VILL HA KORSDRAG, LÄGENHETEN ÄR JU FÖRFAAN 23 GRADER OCH DET ÄR INTE MIN KOMFORTTEMPERATUR.

Nu nös jag...då hör jag "prooosiiit" inne från vardagsrummet #¤2@!/%#.
Jag vill inte ha live commentry. Vill jag ha det så startar jag en sitcom med konstgjorda skratt i bakgrunden.

Kör jag henne i bil så nämner hon hastigheten var 3e minut somen jävla GPS FAST HENNE KAN MAN INTE STÄNGA AV. Varenda ortskylt, varenda fartgupp..och allt sägs i en såndär påpekande röst som först går ner och sen upp med ett litet HURTIGT avslut: "här var det SCHuuuuttIIIIIIII", "Mjahaaa....ÖsteeeervålAAAA"

JAG VET ATT DET ÄR 70 JAG HAR ÖGON OCH JAG KAN DEN HÄR JÄVLA FITTVÄGEN UTANTILL OCH ÄNNU VIKTIGARE JAG HAR KÖRKORT OCH HAR TAGIT EN ADVANCED DRIVING COURSE JAG FATTAR VÄGSKYLTAR HÅLL KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄFTEN

Hon sitter fortfarande som en räka (liten böjd hållning) i soffan och stirrar på dödsannonserna i SvD....jag vill ligga o kolla skitserier på tv. Men jag vägrar fråga, jag vägrar be om det. Jag vill att det skall FATTAS!!!
Jag får skuldkänslor...precis som jag kommer få av det här inlägget. Jag skrev ett mycket mindre rabiat inlägg igårkväll som jag fick värsta skuldisarna över och tog bort. Tänkte jag skulle sova på saken...men nu är jag om möjligt ännu mer irriterad och vill ta både henne o hunden o ställa undan i källarförrådet ett par timmar.

Jag fick ledigt idag. Jag vill va ledig. Jag vill inte svara på frågor efter varje hundpromenad om det gick bra. Ja det gick bra (?!?)...hunden sket...det var lika faschinerande idag som alla andra dagar...vafaaaaan?

Jag tröttnade på att sitta på ett hörn i vardagsrummet och gick in i köket. Iförd endast träningsbyxor och bh. Då kommer hemtjänsten...vilket betyder att jag måste kuta förbi hallen halvnaken och tvinga ut mormor i hallen (som inte fattar någonting och blir trög som sirap att flytta...medan jag försöker väsa, så dom inte hör mig att hon måste ut så jag inte blir sedd i dom här kläderna) så att jag kan få sitta i vardagsrummet utan att blotta mig för hittar dom inte henne kommer dom och letar där jag sitter och jag är inte på humör att träffa någon (om ni inte märkt det innan).

Jag vill bara va i fred. I fred I FRED!!!!!!!!!!!!!!!!


FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu fattar jag kommentaren om att det ser ut som en cirkus.... KRAM B

 
Web Analytics