torsdag 15 juli 2010

röv!

Nu återgår den här bloggen till sitt ursprung...arg, förbannad och fittbitter! Ingen mer jävla lull-lull.

H E L V E T E

problem 1) varenda gång familjen skall ut o äta väljer dom en jävla fitt tid jag inte hinner till. Jag JOBBAR till 19, sen kommer stängning och vallning av hund. Hur svårt är det att fatta?? Återigen har dom valt en tid 19.15 som jag inte hinner till. Om vädret tillät att man sprang framochtillbaka utan att se ut som man travat runt i ett monsunregn så skulle jag försöka. Men nu är klockan 19.20 och jag har precis gjort det sista.

Ja men spring då och sluta gnälla...men ICKE. Jag är trött på att vara en liten patisk sak som skall kuta runt åt alla. FUCK YOU! Jag skiter i er jävla Le Fleur-middag. Jag skall hem o äta kall mjölk och special K. Vem fan behöver cordon bleu...pffft

problem 2) som jag egentligen inte tänkte skriva om men here goes för jag är LEDSEN över det!
En kvinna kom in i dag och sa att hon hade bokat tid men stog inte i blocket. Det händer, det vet alla som jobbar i salong. Tillochmed med datorbokning så kan det hända. Står jag i kassan så frågar jag naturligtvis om dom kommit rätt men jag stog inte i kassan. Jag blir ombedd att ta hand om kunden av en av mina tjejer. Inga råpplems.

Vi börjar proceduren och allt flyter på precis finfint. Vi bubblar på om ditten och datten och hon nämner att hennes döttrar gått "hit" och var sååå nöjda. Hon nämner namn och jag vet inte vilka det är men på beskrivningen skulle det kunna vara ett flertal av våra kunder FAKTISKT! Jag säger att jag tror jag vet vilka det är..men eftersom jag inte tagit hand om dom personligen så pratar jag inte mer om det utan koncentrerar mig på mitt jobb.

Allt går finfint och hon blir klar och nämner ett annat pris än det vi tar här och jag får aningar om att det kanske är fel salong men det är ju i slutändan HENNES ansvar att veta var hon går och hon var nöjd. hon får iaf det priset hon blivit lovad för jag kan inte utesluta att någon av min personal givit henne det priset. Hon var ju säker på att det var hit hon skulle.

Sen ringer hon och fullständigt fradgar för att vi tagit emot henne utan att hon skulle hit egentligen. Långt obehagligt samtal. Jag frågar om hon är MISSNÖJD med behandlingen varpå hon skriker att "det har INGET med saken att göra"...vi "LURADE" henne tyckte hon. jag har inte ett sånt desperat behov av kunder att jag stjäl dom från andra salonger i smyg. Please! hon ville inte ens lyssna på förklaringen och vrålade om "efterkonstruktioner". Suck!

Jag tänker inte ta upp mer än så men jag blev jätteledsen av den incidenten. Jag gjorde mitt bästa och hjälpte henne med vad hon bad om och gav henne dessutom det pris hon påstod någon hade gett henne. Jag har inte tvingat henne att komma till mig.

Jag gick till salongen som jag gissade att hon skulle gått till och förklarade och i slutändan tackade dom för att jag hade förklarat men det var ingen överdriven förståelse eller vänlighet där heller. jag hade inte behövt gå o förklara för dom heller...men jag vill inte tat folk skall ha fel åsikter utan anledning.

Varför skall det vara såhär? Jag hjälpte henne med vad hon bad om. Jag kan ju inte anta att alla mina kunder som kommer in har gått fel? Det är bara inte kul att bli betraktad som nån jävla ockrare när man gjort sitt jobb man blivit OMBEDD att utföra (även om hon bad oss av misstag) och ett jävligt bra sådant dessutom och inte ens tagit fullt pris.

Fuck the world!

3) vi skulle gått ut igår o ätit på restaurang med familjen (sen blev det ändrat till idag ist) och jag frågade pappa om han o frugan skulle med ut, som vanligt sade han nej tack och han var så trött och skakis och Gud vet vad bla blabla.
Senare på eftermiddagen så pratade jag med honom i telefon då stog han och pratade med sin fru samtidigt om var dom skulle gå o äta senare på kvällen för han ville så gärna gå ut på restaurang........................

mmmmmmm

Fuck the world.....

Nu skall jag gå ut med min hund...själv..i lugn takt...och sen krypa till kojs och skita i allt!

Hoppas maten smakar er alla i familjen!

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Du skulle verkligen gå till "tanten" jag var hos i måndags och få lite vägledning.......
Jag tror du skulle behöva det nu....
Puss

 
Web Analytics