lördag 31 juli 2010

Top of the morning to ye

Då sitter man på jobbet igen då...som omväxling menar jag :P

Fullbokade var vi här och jag har över en veckas pappersarbete att göra (har inte haft lust ALLS att bokföra :P).

Nu måste jag för vi lär skicka iväg redovisningen nästa vecka. Lika spännanade varje månad :P not!

Jag har länge tänkt skriva om hundar. Dom är ganska roliga djur faktiskt. Tex min hund Harry. Jag tvivlar på att det finns något djur som är fulare när det skiter än han. Han kröker ryggen och sträcker upp huvudet så han ser ut som en nyfiken skalbagge.
Sen skjuter han fram bakbenen och står och trampar med dom som en rastlös groda och lutar hela sin vikt på frambenen.
Ansiktet får en såndär ful min som folk gör när dom blir utskällda och är någonstans mellan att gråta och slå tillbaka. Tonårskillar eller småkillar brukar få den minen om dom blir utskällda men egentligen vill skrika tillbaka opch gråta men stoltheten förbjuder dom att göra det. Kuvad stolthet blandad med skam och lite skitnödighet får vi kalla det :P

När han var liten så hade han inte fått in snitsen på balansen med frambenen så han satt där och tryckte (alla typ 40 cm av hans lilla minikropp) och rätt som det var så trampade han lite för hårt med bakbenen så han tippade frammåt ÖVER frambenen med nosen mosad mot marken haah ahaha ahahahah. Det kanske är därför han ser så skamsen ut när han skiter nu :P minnena av mitt hånfulla asgarv ekar nog i hans lilla skalle.

Jag tippar att jag ser ganska ful ut när jag sitter på toa jag med men som tur är behöver jag inte göra det framför någon med koppel runt min hals...jag har iaf inte träffat nån sån kille än :P det verkar dock finnas ett dussintal sånna fanatiker på spraydate...inte så konstigt att man fortsätter vara singel :P

Mormor fortsätter med sin snurriga lilla stil fast nu har hon börjat glömma ännu mer. Days of Our lives börjar bli plågsamt nu..inte pga av dom otroligt dåliga skådisarna bara utan för att mormor hela tiden frågar saker: "är det den där personen?" (nej det är det inte), "har du sett det avsnittet?" (efter en flashback), "tänk vad dom hittar på...*suck* så löjligt".

Jag vaggar fram och tillbaka i soffan och tuggar på insidan av min kind och tänker: "nästa helg, nästa helg, nästa helg ahaaaahaaaahaahahahahahaha nästa helg".

Nu skall jag beställa biljetter till skaune åt henne. Herrå

1 kommentar:

Anonym sa...

neejjj, inte skratta åt Harry Barry när han popar.. han kan få men för livet.. om han inte redan har det vill säga.. *LER* Kramis B

 
Web Analytics