onsdag 28 april 2010

Hejjä

Idag är det fint väder och det gör att hela livet känns lättare :)

Nu har jag ställt på min hoj och imorrn skall jag åka till Märsta på besiktning. Det skall bli kul men innan det måste jag fylla på luft och det hatar jag :O
Man har ett annat mätsystem på Irland där jag köpte hojen och jag skall ha 34 psi fram och 38 psi bak...jag vet inte vad det blir i andra termer...eller ens vad det heter...skall googla lite nu som en dutti flicka.

Okej det heter tydligen bar. Per Arne jag behöver dig nu min lilla mekaniker :) saknar dig :)

Jag är nervös har inte kört hoj på nästan 2 år. Förra året var det kanske en gång bara innan kortet rök så det gills inte. Så börjar jag med att åka o besiktiga i Märsta...suck. Jag vet inte ens om jag har tillräckligt med olja...och vilken olja använder man då???? Mineralolja? Min mototcykel är konstig..den äter olja. Jag häller i olja men inget syns i fönstret :O jag vågar inte köra om det inte syns i fönstret. Och om den servades av PA (RIP :() hösten 2008 och har stått okörd sen dess...måste jag byta olja o filter ändå då? Måste jag byta ngt annat? Och den som säger att jag måste byta till sommarluft eller vinterluft i däcken får en smäll :P

Jag byter helt resolut ämne här.
Idag har jag löst en gåta :D
En väns make får hela tiden stora enorma blaffacneinflammationer på hakan nedanför munnen och jag har lasrat dom på låg nivå eftersom det påskyndar förloppet och dom läker mycket snabbare. Men när jag tog lite högre styrka på dom idag så sade han att det stack till. Då fick jag en liten glödlampa ovanför huvudet och någon skrek EUREKA och jag fick en idé.
Om det sticker till betyder det att det antagligen är så att han får invuxna hår där och det är därför dom återkommer så ofta och på samma ställe. Det är ett gäng hårsäckar som jävlas med honom.
Det är ju skitbra :D då kan jag döda dom så slipper han problemet. Så jag brassade helvete på hög styrka och visst small det till i huden precis som det skall. Hoppas nu att han slipper detta i framtiden för när det är som värst kan knappt röra den sidan av munnen.
Teknikens underverk :P kul när jag kan använda min lilla badsvamp jag har i huvudet :D

Nu är klockan sketmycket (20.30) det har tagit hela dagen att skriva detta :P
Vi hade en sjuuukt bra dag och imorrn kommer det nog bli bra igen. Vi hade fullbokat igår, idag och är redan fullbokade imorrn :D LOVE IT!!!!

Puss på lufttrycket!

1 kommentar:

Jossan sa...

Du är så söt gumman, love you! När du har besiktigat hojen så får vi ta en tur eller två. Oh, btw..38 psi = 2.6 bar och 34 psi = 2.3 bar :P Puss

 
Web Analytics