fredag 18 november 2011

Freeeedag :D

Boel min kära lilla vän vad kul att du gillade geten. Det roliga med geten är att den gör EXAKT samma huvudrörelser som min pappa gör när han är arg. Alltså E.X.A.K.T samma. Sättet att blänga med ögonen och knycka med nacken...han skulle bli galen om han visste att han delade minspel med en spansk get...men det bevisar bara att han släpper fram sina djuriska instinkter när han blir arg :P

Jag är mäkta nöjd med att jag städade och tvättade hela lägenheten igårkväll. Nu är det gjort inför helgen. Jag rev ut ALLT!!! Sen stog jag i tvättstugan tills allt var tumlat, torkat, hopvikt och grejjat. Hundkorgarna är jag mest nöjd med. Nu är dom avhårade, rena och fina. Allt doftar gott. Lägenheten är renskrubbad med Ajax Sicilian Lemon (den natuuuurvänliga) och klorin (den mindre naturvääänliga :P).

Jag vägrar låta harpan upp i sängen tills det där medlet har verkat i MINST en vecka så jag tog min torkställning och ställde som ett v mot väggen med hans korg och ett kompostgaller så han blev begränsad i rummet. Han var INTE imponerad och försökte "mffffph"-a sig till att jag skulle ta bort det men jag satte in öronpropparna och blängde på honom tills han ringlade ihop sig i ett @ och gav upp.

Vi höll på att bli osams på allvar i tvättstugan när jag lagt alla nytvättade saker i korgvagnen och skulle köra upp det till lägenheten och klockan var 01.15 (tvättiden tog slut 23.30) och han blev helt knäckt att jag hade hans gosedjur i botten på vagnen och han inte fick tag i dom och började skälla som ett litet as i trapphuset.

Då blev matte lite...ehm..våldsam :P vilket ledde till att vagnen med ca 100 kg ren fin tvätt uppbyggt i ett 160 cm långt torn på hjul, välte i korridoren/ trapphuset. Harry passade på att lägga benen på ryggen vilket var lika bra för hade jag fått tag i honom hade jag mördat både honom och hans jävla kvalster. Jag svor så färgen på väggarna nästan ramlade av.

Sen kom vi hem och då var det bara att bädda om dom dammsugna och vädrade sängarna och soffan och lägga ut mattorna på dom renpolerade golven etc.

Nu har jag blockerat av soffan och alla andra platser han brukar gilla att vistas när jag inte är hemma. Han känner sig lite utmobbad tror jag. Man har ju inte så stor lust att gosa heller när han är insmord i det där jävla medlet. Man häller en pipett med olja i nacken och sen skall det tydligen spridas utmed hela hans kropp med tiden men som det ser ut nu är det bara en flottig fläck mellan skuldrorna.

Imorgon har jag 2 personal som jobbar vilket betyder att jag är lediiiiig :D fast jag tar inte ut något i förskott...barn har blivit sjuka förr :/

Skall ta en tur till Stockholm och gästa Lale's 1års kalas :D det skall bli kuul!

Nu skall jag avsluta for now. Puss och kram på er därute

1 kommentar:

Anonym sa...

:D, det var ju d Shirren, jag såg din pappi framför mig, ha haaa // Puss B

 
Web Analytics