torsdag 17 november 2011

jobba...och lite "feminin" funderingar :P

Det går i 180 hela tiden. Men inte bara så att det är mycket kunder...det är mycket med leverantörer, montörer, entreprenörer...amatörer...marodörer...bah

Jag är TRÖTT!!!!

Min hund har nå jävla äcklig mjällåkomma som orsakas av kvalster. Uppfödaren sade att det lät som mjällskabb...fyyfaaan jag riktigt kände hur håret i nacken reste sig.

Det är inget ovanligt eller farligt och tydligen har många hundar det och det är väl relativt lätt att få på tex utställningar etc. Nu har jag inte varit på nån sådan men han träffar ju och busar med många hundar varje dag.

Hursomhelst så fick jag köpa expot...nå jälla fästing/kvalster preparat som jag skall droppa i nacken på honom ikväll. Jäääävlar så äckligt!!!!

Sen får vi väl desinficera lägenheten :P jag som JUST bytt lakan :( nu får jag göra det igen. Kvalster gillar ju sängar vad jag har hört! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

Jag har lasrat i 3½ timme och är helt slut...

Så nu har jag ringt veterinären och dom sade att det inte var någon fara för mig och andra. Bara att dammsuga och rengöra och inte oroa sig. Jag tycker det känns skitäckligt ändå. Bläääääääääääääääää!!

Jag har inget roligt att säga för jag tycker att allt är jobb och tidiga mornar och gnälliga hundar. Jag vill bara sitta i min soffa och titta på serier utan att något eller någon ber om något eller vill ha mig här eller där. Iaf en vecka!!

Jag orkar inte!

Jag har fortfarande inte fått min skitjävla mens. My ass att det skulle fixa sig "bara du går ner i vikt" som gynekologen påstod. Kyss mina cystuösa äggstockar biatch.
Sen satt hon o gaggade om hur jag borde gå med i Extravaganza eller vad fan det heter. Svältklubben. Det är sååå bra. Jag hatar när smala människor skall sitta och mässa om vad som funkar. Vad fan vet ni??

Nu har det gått ett år och 24 kilo sen jag opererade mig och inte fan har det gjort någon skillnad på min menscykel. Jag tror min menscykel har motsvarigheten till downs syndrom...den saknar några kuggar.

Egentligen gör det inget för jag hatar att blöda i sig. Men det är ÄNNU jobbigare att gå runt och VÄNTA på att blöda.

Stå i en situation när man inte KAN springa och kolla om det börjat och sen smeta sig utmed väggarna för man tror man har ett läckage som BP's oljeläckage bakpå jeansen eller en mage som är som en luftballong och äggstockar som känns som om Uppsala 86ers (amerikanskt fotbollslag) har haft träningsmatch i min nedre buk.

Vara medveten om att det kanske inte är jättebra att äta ett lager smör på mackan som skulle hålla halva Nigeria välnärda i 2 månader men man MÅSTE ha i sig fett eller något sött FAST man VET att det är regeln "a minute on the lips a liftetime on the hips som gäller :P...för annars kommer man klättra på väggarna och riva ner tapeterna.

PMS är kul.... inte.

Det är inte alltid andra märker det. Jag menar jag är inte så att jag går runt ed en machete och utsätter alla jag träffar för mitt PMS humör...men JAG känner det. Jag känner hopplöshet, gnällighet, ilska, frustration...ledsamhet och sånt.

Det är störigt. Det är störigt att några små jävla molekyler som utsöndras ur ett par fula små köttbitar (the egglogs) i min mage skall få mig att tvivla på existensen på det viset.

Visst nu börjar man bli lite rutinerad...man kan trycka undan det och tillochmed förekomma sitt humör med att tänka: just ja...nu är det nog DÄRFÖR jag är irrationell i tankarna...när jag var yngre brukade jag bryta ihop och ringa nån kompis och böla och undra varför just MITT liv var så jävla jobbigt.

Dom brukade direkt fråga: "vad pär det för datum? Minns du att du var lite extra känslig (det är den politiskt korrekta termen för fullständigt nervvrak) för ungefär 4 veckor sen...kan det vara din mens som är på väg? Varpå man kunde dra en lättnads suck och undra hur dom var så smarta när jag inte tänkt så själv :P

Jag gjorde iof detsamma åt dom ;P mens united :P

Jaja....snart kommer man väl i klimakteriet :P

jag har inget vettigt att säga :P
hejdå

3 kommentarer:

ihemmetslugn sa...

Men hjärtat, all stress du utsätts för dagligen är ju inte direkt nån bra kombination för att få indianer.

Inte heller våra fucked up hormoner som spelar sitt eget spel.

Viktnedgång visst, men inte alltid det funkar. Väger normalt men här är det indianer 3 ggr/år istället för 12...

Anonym sa...

Öhh, jak kan laga cykel, bästa pris, jag loovar...

:D Puss på, ehhh, något annat!

BitterTwitter sa...

Vem är den anonyma pussaren ;)

 
Web Analytics