torsdag 10 november 2011

Håhåjaja...

Jag tog hand om Lale igår och det är intensivt att hålla koll på en liten knatte som just lärt sig använda benen...jävlar vilket ös det är.

Ege skulle till Gävle på en dansgrej och hennes mamma mådde inte tipptopp så jag sade att hon kunde lämna henne (ungen ;)) i salongen eftersom jag inte hade kunder.

Jag hade ju glömt (i vanlig ordning) att jag skulle med Nathalie på Goldwells inspirationskväll efter jobbet men det är ju inte värre än att man tar med bebben liksom.

Så jag knatade hem för att grejja bilbarnstolen.

Där och då avgjordes min barnlösa framtid. Jag vägrar skaffa barn nästan enbart baserat på bilbarnstolar.
Jag var fiin i håret, hade sminkat mig och innan jag hadde fått in helvetet i bilen såg jag ut som Rocky Balboa efter 15 ronder.

Vi har stora tjocka cement/betongpelare i garaget och jag ville ta "babyskyddet" (dom kaninte kalla det bilbarnstol längre...samma som att det inte får heta dagis utan FÖRSKOLA *SUCK*...VADDÅ babyskydd??! Är det nån jävla orb som skyddar barnet som en osynlig amöba eller?? Nä det är en jävla barnstol...med betoning på JÄVLA!!) i handtaget och svänga runt den av centrifugalkraften rakt in i pelare och se den splittras och psykskratta samtidigt (men det finns övervakningskameror i garaget tydligen :P).

Jag skulle förlänga bältena och råkade dra åt det där snöret som sitter mellan benen på ungen och då dras axelbältena åt och man får inte plats att spänna fast något som är större än en förtidigt född ekorre.

SEN......så finns det inget logiskt sätt i hela universum (och jag har faktiskt gått naturvetenskaplig linje, utbildat mig till sjuksyrra och vidareutbildat mig till op-syrra och haft ett antal jobb utöver det...tycker jag har skinn på näsan och streetsmartness samt ERFARENHET av mycket)...men det fanns INTE EN JÄVLA HELVETES möjlighet i hela hades att jag kunde justera tillbaka remhelvetet.

Det fanns inget logiskt sätt att lirka bäverfakkingnylonbältet åt andra hållet. Jag blev svettig, arg, svor, hade gråten i halsen...inget hjälpte. Tillslut satte jag henne i stolen och drog säkerhetsbältet så gott det gick och körde sen snigelfart hela vägen.

Hade jag inte lovat att skjutsa personalen hade jag kunnat skita i att åka men nu hade jag ju målat in mig i ett hörn liksom.

Bebbe var på babbelhumör så jag fick ta o knalla ifrån kursen och göra lite ärenden medan jag väntade att Sabiina och Nathalie skulle bli klara.

Sen åkte körde jag hem dom och handlade lite mat för bebben var hungrig.

Efter det var det hem, mata barn med burkmat (ugh) som jag fick över hela kroppen även om hon VAR jätteduktig och åt mycket men sista skedarna var roliga att spruta ut genom munnen över moster tydligen. Därefter åkte lillan ner i badkaret och fick ny blöja och pjamas och skulle sövas.

Precis när hon började varva ner så hörde hon hur hennes mamma kom hem och då var sömnen bara att glömma ;)

Jag gick ut med hunden och sen åt vi smörstekt ugnspannkaka i tärningar och bacon. Det var så sjukt gott.

Efter det så låg vi ju såklart och babblade i min säng tills alldelles för sent som vi alltid gör varpå Ege knatade in till gästrummet och sin lilla kakaoböna som somnat sött!!

Ikväll har "hotellet" stängt ;) jag måste städa inför helgen då det kommer folk. Bror fyller ju 30.
Inte så mycket att fixa egentligen. Tvätta lite tvättberg på badrumsgolvet (jag HAR en tvättkorg men den fungerar som garderob och smutstvätten kastas bredvid och när det blir förmycket väller det fram :P...som nu.

Men annars är det fortfarande ganska fint sen jag städade sist :) hör och häpna.

Jag vet att jag har några små hemmafruar och blomintresserade snubbar som läser så jag skall dela med mig av en cool sak.

Jag fick en orkidée av Jonas morsa för typ 4 år sedan. Den har levt helt okej sen dess men inte så mycket mer, blommat en gång per år och sett ganska trist ut. En dag tröttnade jag på det...skakde ur all torv och satte den i en glasvas och hällde ca 1-2cm vatten längst ner.
Blomman har flippat ut totalt...den älskart!! Genast har rötterna blivit saftiga, feta och gröna, två (!) blomstängler har skjutit ut, bladen prunkar....DÄMN!!!

Gört!!! Rötterna skall KNAPPT röra vattnet...det skall liksom vara som en fuktig luftig miljö..inte indränkt. Jagskall prova samma sak på min andra orkidée och se om samma sak händer.

Jag har träningsvärk i mostersmusklerna idag...varför måste jag kånka runt på alla ungar? Mina armar är helt pippade :P

Nu sluar jag för jag känneratt jagkanske har använt up min kvot av skitsnack för dagen och ett par framöver ;)

Puss på rötterna

Inga kommentarer:

 
Web Analytics