tisdag 29 november 2011

Recept

Det är ju väldigt populärt att skriva recept på allt möjligt i sin blogg och jag vill ju inte vara sämre än någon annan. Så här kommer en liten kreation som jag...ehm..ja...här kommer det:

Ta dina sista pengar för månaden när du har en vecka kvar till löning.
Sprid dom för vinden inne på ICA genom att köpa ett väl tilltaget paket med kycklinglår som du tänker kan räcka i all evighet. Dessa är dessutom läckert kryddade med "sommarens favoritsmak" som tydligen är timjan och vitlök (who knew?)

Kom hem...dö lite av hunger...vrid på ugnen.
Ät gärna något annat för du håller på att avlida och kycklingen tar lång tid.
Sätt sedan in kycklingen på 200 grader i 25 minuter.

Om kycklingen är lite rosa och dallrig efter 25 minuter så stäng av ugnen och låt det gosa i eftervärmen....

Låt kycklingen fortsätta gosa....
Stör den inte...den gosar
....inte än....
...NEJ SA JAG!!!!

........5 dagar senare känner du en lustig odör i köket som påminner om otvättat 76-årigt underliv. Om du undrar hur jag vet hur det luktar så glöm inte mina år i vården....för det skall gudarna veta att jag inte heller kan...hur jag än försöker.

Du sniffar runt i köket medan du tittar anklagande på hunden och undrar om det är han som tömt sina analsäckar på mattan eller vad faan det är som luktar. Du får en snilleblixt samtidigt som tänker *DOH* och minns att du hade halvrå kyckling i ugnen för nästan en vecka sedan.

Det måste vara såhär det luktar för gänget i CSI när dom hittar sina döingar. Kycklingen såg ut som ett intorkat lik...eller iaf höfterna av 5 kycklinglik och luktade bokstavligen helvete.

Hunden som dras till helvetiska dofter blev ju kalasglad och hoppade runt benen på mig när jag ritade ut kritstrecken kring brottsplatsen :P jag funderade nästan på att låta honom glufsa i sig ben och allt som en läxa :P men sen kom jag på att han lärde sig inte ens läxan när han tvingades kräkas upp mina använda tamponger på djursjukhuset...så jag ändrade mig.

Nu sitter han och gnyr framför balkongdörren för jag orkar inte gå ner till soprummet ikväll och har satt upp ett temporärt bårhus för höns på balkongen...i en Gina Tricot-påse...dom måste ju möta evigheten in style.

NU tänker inte jag äta kyckling på flera år kan jag meddela.

Men ni kan ju servera denna anrättning med vitt fluffigt ris eller en fräsch sallad med en mustig fransk dressing :P

Puss på låren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahahahaha.. *andas* hahahahahah *andas*

Jag trodde att jag var klantig i köket, pff, jag är rena mästerkocken!

Nu blev jag sugen på kycklinglår Mmmm

Anonym sa...

Du dööööööödar mig! Hahaha
/katto

 
Web Analytics