lördag 26 november 2011

Gaaaaah

Efter ett jääääääävla fipplande har jag fått min dator att gilla min iphone och båda att gilla VLC-appen så jag kan kolla på alla filmer och serier jag har på datorn...på mobilen *det var la ganska mycket i en mening va?*
Men det finns fördelar här va :) jag behöver inte spara en massa skit på telefonen som tar upp minne....och jag behöver inte ha laptopen i sängen...allt jag behöver är mina små hörlurar och en laddare så kan jag softa :)

Men Gudarna skall veta att det var JOBBIGT och det tog mer än 24 timmar men nu funkar det.

Nu sitter jag och äter chips som är så hårda att jag får ont i käften. Jävla lågfettshelveten.
Ege köpte nå ekologiska chips igår och jag skall erkänna att jag tvivlade...(jag tror stenhårt på så många E'n som möjligt :D :P) men dämnit...dom var perfekta. Precis som chips brukade vara. POTATIS med lite krydda. Inte som dom är nu...nån jävla oinditifierbar massa som formats till "potatisavhyvlingar" och kryddats så hårt att man helst inte skall minnas att det kanske egentligen består av frigolit och sen smakar det lökpulver i munnen 3 dagar efteråt. GUD HJÄLPE dig om du har en partner och skall kyssas morgonen efter och det är bara dom lättsaltade UTAN smak :O...sourcream and onion skall vi inte ens diskutera :O eller GRILLCHIPS :O

Men dom häringa ekochipsen var sourcream and onion...men jag hade kunnat läpplåsa vilken kille som helst direkt efter utan att skämmas över min andedräkt...fett najs...eller kanske vi skall säga fett och najs :P

Idag jobbade jag med mickis och Elina och det gick bra. Det kändes som om det var jättemycket men det var ingen bautakassa tyvärr.

Lale var där en stor del av dagen och busade med sin moster. :) Ege och Ibbe skulle på dansuppvisning i UKK på kvällen och dom ville shoppa barnlösa på stan ett tag.
Hon är så söt att jag vill TUGGA på henne. Lilla troll!!!!

Annars...hmm..jag gick en sväng till mormor. Det var sviihiinkallt och jag höll på att frysa ihäl för jag hade bara en liten fleece och inga handskar. Men tillslut kom vi (harpan o jag) och slöade med tanten lite innan mamma kom också och sen kom Jenaette och Micke för att mamma skulle undersöka hennes krossade (i fotboll) fot :P

Harry rymde och kutade runt kvarteret som en tjackhora som snétänt och jag hade NOLL aning om hur jag skulle få hem honom. Eftersom det är lite av en dejavú att den där förvuxna fältmusen rymmer så skiter jag numer i att bli upphetsad över det.

Visst jag vill inte att han dör men är han så jävla dum att han springer iväg och dessutom tycker att det är en sport att kasta sig framför bilars framhjul så får han skylla sig själv om det händer något. Jag har inte övernaturliga krafter och kan stoppa honom om han vill dö.

Så efter att jag stått och gastat hans namn i mörkret och jag såg på hans löpstil att han faktiskt blev ännu mer upphetsad i sin rymning när jag ropade på honom så bestämde jag mig för att skita i honom.

Jeanette blev helt paff och frågade var Harry var...just då hörde vi en bil som tvärnitade så det tjöt om däcken. Jag tittade på henne uttrycklöst och sade: där är han tror jag!! Och det var han ju...fast han använde ett av sian jävla supermario-liv och lämnade den stackars skakige bilföraren att sitta i en blöt pöl i sätet och hängde med Micke som är den enda i universum som får tag på fanskapet när han rymmer.

Sen lämnade jag mamma hos mormor och tackade nej till att åka bil med Micke och Jeanette hem så jag fick lite mer motion. Det är jätteskönt att gå med Spotify i lurarna. Tänk om Harry kunde vara trådlös också.

Såg en kvinna med en cavaliervalp på stan och smälte lite inna jag såg hur valpen gick. PRECIS som Harry...rövhålet direktkopplat till "hjärnan".

Här är en vanlig prommenad med Harry ur HANS tankeperspektiv:

"åh kolla en fjäril jag går dit..mmmmmenvänta det luktar piss åt andra hållet det måste undersökas, jag går DIT...mmmm jag undrar om det ligger något under den där påsen...bäst jag pissar på den först...åååh en gammal kondom...den äter jag....dumdidum...jag är en liten cavalier...åh åh åh en hund...jag drar tills kärringen fattar att jag vill hälsa....åhåhåhåh....jahaaaa det var ingen hund det var en kabinväska....jahaaaa matte....men hur skulle jag fatta att du pratade med MIG?! Det SER ju ut somen rultig liten hund i koppel fattaruväl, bara för du har brillor....?? ÅÅååååååååååneeej nu kommer en såndär låda med skrikande ungar på hjul guuud vad läskigt.....mmm...nu vill jag gå åt höger....jaaa jag rycker så mattes naglar spricker..åååh pissmarkera att jag: HARRY, KUNGEN varit här...just ja...pisset tog slut för 1km sedan...men matte kanske inte märker att jag torrmarkerar...det ser ju coolt ut att gå och lyfta benet mot saker och stå som om jag pissar, tilloch med skaka snorren lite FAST inget kom ut...mmmm här lukta det piss...åååh det är MITT...NAAAAJS mannen!!!! Det gjorde du bra!!!"

Killar.....suck.....

Så...sen dess har jag lirat musik på spotify och facebookat...total nördverksamhet en lördagskväll.

Vad gör ni...ni som har liv?

Pussis

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Ja.....vad gör man.....
=)
Saris har vart magjuk hela lördagen.....
Jag har jobbat.....
Sonen spelat basket...(hans nya hobby)
Jag har feber på kvällarna...
städat....
diskat
fixat tvätten
veckohandlat
lagat mer mat
torkat spyor o snor.....
ja....en helt vanlig helg alltså!

 
Web Analytics