lördag 5 november 2011

Vecken vecka

Nu är jag bra glad att det är röd dag kan jag lova.

Igår kom Bettans son Jesper och hans backslickade polare Tobias på besök.
Dom skulle komma och titta på Örebro vs Almtuna hockey i Gränbyhallen. Såklart vann Öret men det hade man ju väntat sig :)

Jag hade tänkt hänga på herrarna till matchen eftersom jag aldrig varit på hockeymatch men jag hann inte så jag körde dit dom, åkte o stängde salongen, handlade lite frulle och groggvirke åt ynglen och sen for jag hem till Jeanette och Micke tills matchen var slut då jag hämtade upp dom.

Tyckte det skulle vara för jobbigt att lära dom bussystemet i muppsala när jag inte ens själv åker buss :P tyvärr körde jag ju vilse mellan Jeanette och ishallen så det var två genomfrusna Örebro-supportrar som stog och hackade tänder när jag äntligen hittade rätt.

Dom hade blivit fotade i NA och var riktigt stolta. Jeppsson blir ju alltid fotad och intervjuad för han är typ deras största supporter och åker på alla matcher. Han är så goooooooooooooooo. Typ 1.90 lång nallebjörn som inte kan göra en fluga förnär.

Idag fyller han 18 så efter hockeyn gick dom ut på krogen. Nu är dom ute och shoppar innan tåget går mot Öret kl 14.30.

Jag sov i mitt ny-ommöblerade gästrum inatt. Dom är ju 2 så dom fick min 180-säng för jag orkar inte hålla på med ikeasängar etc eftersom gästsängen är 120 "bara". Det funkar ju för ett par men inte för 2 biffiga grabbar :)

Idag har jag inga planer. Pengarna har tagit tvärslut redan så jag försöker undvika frestelser genom att stanna hemma :P
Mitt fakking högkostnadskort var slut så det blev en mysig summa av 1500 spänn på apoteket den här månaden :O tillsammans med iphone-grejjen och försäkringar samt ökade utgifter på hundvakt när jag var i London etc så knäckte det den här månadens budget :P

Nu skall jag njuta av att min lägenhet är städad, disken är diskad och hunden är sketen :P

puss på sune

Inga kommentarer:

 
Web Analytics