måndag 1 februari 2010

Måååndag...

zzzzz
Min säng är inte bekväm...eller så är JAG inte bekväm...hur som helst sover jag skitdåligt igen. Det gick över ett tag men nu är det skit igen.
Vaknar av att jag har satont i ländryggen och är stel som en fura och varm som en masugn...och klockan står på 01.45...suck!
Jag har varit mästersovare ju..vaffan!? Drottning över bekvämaste kuddarna, skönaste madrassen och ljuvligaste täcket. Inte nu mer..och nu kan jag inte börja en mening utan att gäspa folk rakt i ansiktet...det är proffsigt när man har eget och skall ta hand om sina kunder.

Helgen var ok...för kort iof men så är det ju när man jobbar lördag.
Lördagkvällen spenderades med H som bjuckade på skitmysig sushiresturang. Sushi är så vanvettigt gott att det är galet. Speciellt laxen mmmm....och jag är ingen fiskätare annars.

Jag tycker att fisk skall ligga inbakat i minst 4 cm frityrsmet och sedan dränkas in i salt och vinäger så fisksmaken är helt oigenkänlig...förutom Gös då kanske.
Gädda kan jag fan inte förmå mig att äta för mitt ex brukade beskriva gäddslemmet så jävla ingåpende att det enda jag kan tänka på är mormors hosta :S blockerad för livet ;)
Lax går bra med en god sås...rödspätta är jävligt gott men igen...brödsmulor och gräddfilsås måste medfölja annars får det vara. Ål kan ni fetglömma. Dom är asätare...det är nog dubbelmoral men tanken på att den legat i Fyrisån och knaprat på någon död hund eller rent av en gammal tant får mig att vilja spy!

Japp...sidospår 2010!
Sen knallade jag hem...brollan skulle få låna min bil men ångrade sig i sista stund så jag behövde inte åka dit med den. Satt o glodde på film till 02.00 när en ångestfylld liten 14-åring ringde mig och behövde prata ut. Samtalet höll på i ca 1,5 timme och jag hoppas att jag kunde göra någon nytta. Hon är så duktig min lilla älskling..men det är tungt för henne. Det är skönt att kunna hjälpa till och dela med sig av sin erfarenhet inom ämnet tonårsångest eller ångest öht.

Hon är precis som jag...vill hjälpa alla och tar åt sig andras smärta.
Hon får inte bli som jag och låta smärtan ta över. Det har tagit 30 år att komma underfund med hur jag funkar och hur jag skall kontrollera det (någorlunda iaf:P) och det vore synd om hon skall göra samma jäkla resa utan råd och hjälp.

Aa'ja..nu sticker jag till Hindersmässan och kollar lite. Det är alltid på torsdag fredag i Öret och måndag tisdag i Muppsala.

Puss o kram

Inga kommentarer:

 
Web Analytics