tisdag 9 februari 2010

Till B

Din söta lilla apa <3 tack för ditt meddelande igår, jag blev så glad.
Vet du en sak? Din pappa har skaffat en ny son. Min lillebror (!) och han är "inseparable".

Min lillebror sitter som en liten unge som väntar på jultomten fast han är 29 och väntar på att din pappa skall komma varje morgon och dricka kaffe. Dom har kafferep varje morgon på salongen :P
Din pappa skiner som en sol när han ser brorsan för dom sitter och nördsnackar datorer, matematik (min lillebror har börjat läsa matte för din pappa...han har köpt böcker och bokplast!!?!) och dom repeterar tal och pratar x och y och gaggar kulturella filmer.

Jag tycker det är skitkul eftersom båda behöver lite stimulans liksom. Lillebror älskar att någon VILL prata politik och nyheter och allt annat han vältrar sig i. Tyckte bara att det var oväntat att DOM skulle finna varandra hehe.

Vad har jag mer att prata om då?
Jag har fått mycket bra kritik på sistonet. Två pålästa kunder som har varit runt i stan och verkligen ställt frågor och testat klinikerna. En av kunderna hade varit hos mig först men ville väl se om det fanns någon som var billigare och bättre så han kollade runt men återkom till mig och sade att han inte fick förtroende för dom andra. Och den andra kunden hade fått ett pris som var 100 kronor lägre på ett annat ställe men han tyckte att mottagandet då han kom hit och ställde frågor var avgörande så han beställde tid på momangen och kom i morse. Kul!

Jag måste säga att jag älskar när folk är pålästa om vad dom betalar för. Det är så mycket roligare att dom ställer frågor och är intresserade av vad dom låter mig göra. Det värsta som finns är när folk kommer och tror att en behndling löser alla deras problem och dom är nästan arga för att dom inte får sola under tiden och bara tjatar om sola varje gång. Det är bara att välja...fluff eller solbränna.

Nog om det.

Nu skall jag äta min Shawerma som pappa släpat hem från stockholm åt mig :D

Hörs senare
Kramis och pussis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min fina Shirin, nu blev jag rörd! Ett inlägg i din blogg som har en rubrik som är tillägnad mig!!! =) Mitt hjärta smälter!

Gud vad skoj att de klickat! Pappa berättade sist jag träffade honom att han börjat hjälpa J med matten. Min pappa älskar att känna sig behövd och han älskar att få lära ut det han kan. Sedan är det ju en annan sak att hans filosofi kring matte är att "bara man kan regeln att 1+1 alltid är 2 så kan man fixa vilken uppgift som helst inom matten". Tro mig när jag säger att jag och min pappa haft många heta diskussioner när han under skoltiden skulle hjälpa mig med matteuppgifterna. Testa och fråga honom vad 1+1 blir så ska du se att han kommer skratta gott! =)
Till och med när han skulle lära mig att köra bil så satt han och sa att bilkörning är så enkelt, det är bara att lägga ihop 1 och 1 (!!!).
Jag fick i alla fall användning för det "receptet" när det var dags för mig att lära honom hur man använder en mobiltelefon ;-)

Kul med kunden som beställde tid efter att ha kollat marknaden!

Försöker ringa ikväll gumman!

Massa pussar//B

BitterTwitter sa...

hehe :) 1+1...det skall jag säga vid ett väl valt tillfälle :)
Shit hade jag vetat att det var SÅ lätt göra dig glad hade jag börjat varje inlägg med "kära B" hehe.

Jo man ser verkligen att din pappa har fått en nytändning med J. Dom behöver varandra. Jag har ju alltid haft mormor men J har aldrig haft någon som är äldre som han ser upp till och han gillar verkligen din pappa. Man behöver avståndet genetiskt :P inte alla kan klicka så med sina egna föräldrar...ofta en mormor eller någon annan lite mer avlägsen släkting.
Hahah 1+1 i bilen :P Lillebror och jag skall gå o se "farsan" med fares fares imorrn...det skall bli så kul..gissar att jag kommer känna igen både din och min pappa så in i helvete ;)

Det är så skönt att vi har det gemensamt...våra Irakiska krigspappor...dom är fan tokiga emelleanåt men man måste älska skiten ur dom ändå för dom vill ju väl egentligen. Slitna mellan kulturerna som dom är. Det roliga är ju att det värsta man kan säga till dom är ju att dom är araber eller gammaldags (dom är moderrrna och opplista mennchor) ;) :P vi skall berätta sagor för våra barn om dom i framtiden Bella...föra deras rika persnlogheter vidare :)

Puss på dig din gamla arabkärring..jag älskar dig

 
Web Analytics