fredag 12 februari 2010

Trisslotter is the shit!

Jag tog med mig min lilla vinstlott hem och bytte in den mot en ny i affären i mitt hus. Vann 75 spänn till på den...gick tillbaka och bytte in den mot 50 cäsh och en till lott och vann 50 spännigen. Tog 25 och en sista lott som jag inte vann på men jag var glad ändå :)

Nu har jag varit och tränat...mot alla odds :P

Satt hemma och intalade mig själv att jag var för trött,, för gammal....för oinspirerad. Sen tog jag mig i kragen och gick med tuunga steg mot gymmet.
Varannat steg tänkte jag att nu vänder jag och går hem igen. Sen lyste hela mitt ansikte upp när jag kom på att jag glömt mitt gymkort hemma i plånkan.
Min innre demon blev överlycklig och hoppades INNERLIGT att jag skulle bli nekad i receptionen, så jag skulle få lov att gå hem igen och sen såklart inte hinna träna...men ICKE. Den hurtiga muskulösa herrn i kassan sade att det var minsann inga problem alls och tog mitt personnummer. Varpå jag klickades genom i systemet. Jävla datorer.

Tack som fan då...muttrade jag förstulet och fortsatte gruffandes ner i omklädningsrummet för att byta om med alla dallriga pensionärstanter (som occuperar bassängen dagtid). Note to me: gå inte till gymmet senare än 9...då är alla maskiner upptagna av svettiga gamlon och bassängen likaså. Dom simmar i bredd...jag skall simma under dom nästa gång och ploppa upp framför dom och gapskratta nästa gång. Hehe.
Sist jag fick ett gymryck var jag och M där varje morgon...varannan morgon simmade vi. Men vi kom snart underfund med att vuxensimskolan hade cp-möte varje morgon vi ville ge 110% i poolen. Dom låg och sprattlade med sina små simplattor och fula simmössor och en hurtfrisk jeppe sprang vid poolkanten i speedo's (!??!) och flirtade med brudarna så att dom glömde vad dom skulle göra...vilket var att simma.. så vi fick stanna upp. Bah! Jag simmar alltså inte längre :P även om det är ganska skönt faktiskt.

Väl uppe i gymmet så masade jag min feta lekamen mot cykelmaskinen och trampade i 15 minuter (5 längre än sist). Svetten dröp...vilken jävla atlet jag är alltså :P
Efter det ville jag gråta och springa hem men jag promenerade lite på löpbandet tills jag tyckte det var trist och övergick till en automatiserad spinningcykel..med en liten gubbe på en dataskärm som instruerade...coolt...enmansspinning. Det var ganska kul faktiskt...skall köra hårdare på den nån annan gång. Därefter körde jag crosstrainer. Denna brukade vara min favorit en gång i tiden och jag körde lätt både 40 min och en timme...svetten drööp. Nu pallade jag 10 minuter innan jag ville dö :P
men men...jag bygger upp mig långsamt :P bara att fortsätta.

Det var min otroliga workout för i dag...(som jag sen förstörde med en S.Y.N.D.I.G carbonara från Rififi till lunch ;P men hallå tyst det är fredag...:P

Nu har jag en boombastisk huvudvärk bakom ögonen (som jag alltid får då jag tränat...för lite vatten antagligen) så jag skall väl återgå till att se ut som om jag jobbar :P eller kanske rent av...vem vet...jobba lite?

Hoppas ni har en trevlig helg därute...med en massa godis och chips och cola zeeero och bullar...och wienerbröd...å.å..å.åå...kladdkaaaaaka. Nej jag har inte ätstörningar jag lovar....

pussis

1 kommentar:

Anonym sa...

sv. christoffer har en klockradio med massa olika ljud som man kan ha på när man sover om man vill. så vi startade den i badrummet. :) / sabina

 
Web Analytics