tisdag 27 december 2011

Dagmar

Tydligen en storm...det har upprotats lite träd här och där. Mest där för jag har inte sett några här. Harry däremot skäller vid mnsta lilla ljud som låter så han är väl inte så drillad i blåst verkar det som. Han skulle ju få en hjärtinfarkt på Irland. Det här vädret som alla tjatar om är vardagsmat på Irland :P det är väl därför dom inte har några skogar gissar jag :P

Idag har jag varit och fikat med Lina och hennes ungar på stan och handlat lite kläder. Smaljeansen som jag köpte då mina gamla smaljeans hade blivit förstora...har nu blivit förstora...så jag köpte nya på H&M. Sen gjorde jag misstaget att gå in på barnavdelningen. MAJ GAWD!!! Jag köpte ett par stövlar till Lale, ett par ballerina skor (hennes mamma är ju ballettdansös) och en mössa samt en kofta. Ayyyyyy. Jag köpte såklart till minimikkelina också men det kan jag ju inte skriva om här...då får dom ju veta vad det är i förväg :D Ege har redan fått se på Skype för jag är en 4-åring som inte kan hålla mig ÖVERHUVUDTAGET!!!

Sen fikade vi som sagt på Linné vilket var mysigt. Jag går alldeles för sällan och fikar. För 2 år sedan hade jag en regel att jag skulle gå och fika en gång i veckan själv på café med en bok för lite livskvalitet. Dock var det alltid dumjävlar runtomkring som tjattrade så trumhinnorna fick skavsår...men nu har jag ju en såndäringa begåvad telefon med spotify så jag kanske skall inleda den traditionen igen :)

Efter det gick jag ut med kräket och på hemvägen beställde jag en pizza och åt en snutt medan jag kollade på en advokatrulle med Matthew McConnaaahahahahahahyyy......orkar inte stava hans namn..ni vet vem jag menar. Jag har aldrig gillat honom innan men han var mycket bra i den här filmen och snygg därtill (har inte gillat hans utseende heller förr).

Nu borde jag ligga i sängen och sussa :P men jag tog en lur mellan 19 och 20 faktiskt och det var underbart. Jag ställde min nya bioetanollykta på mitt nattduksbord så att det fladdarde ett fint eldljus i rummet och vips kändes det som jag hade en öppen spis i rummet. Jag tvärsomnade och sov JÄTTEgott :)

Efter min lilla snoozning så ringde bror och undrade om jag ville kolla på film hos honom med honom och mamma. Jag hade som villkor att det inte fick vara nån av deras dokumentärer...iaf inte idag. Så vi kollade på "thank you for smoking" som var underhållande men väldigt pratig.

Vi drack massor med cola light och åt chips och resterna av mitt julgodis. Jag känner mig äcklig av allt skit jag ätit under december månad. Bläh!
Tur att man inte får i sig samma mängder som förr iaf :P men det känns så ändå :P

Mja...om man kanske skulle ta och nanna då.

Jag vet ju att alla mina frisörbrudar läser här...så om jag glömmer nämna det på jobbet...Emma har lovat att ta opretantiösa headshots av oss antingen den 29e eller 30e så kan ni vara spacklade som ni önskar se ut på hemsidan då? Och det är någon som inte jobbar då (ev Mickis) får jag styra upp antingen en lunchdejt eller något annat. Vi grejjar det. Så nu har jag iaf skrivit det på ETT ställe om jag skulle glömma det
imorrn.

Jag är för lat för att gå och byta om...kan man sova i sin tv-fotölj?

Harry och jag träffade en annan cavalier igår. Det verkar krylla av dom små liven i Luthagen (jävla pensionärshund :P). Den var lika dum som Harry ;) den var jättefin och vit och ren...så lade den sig ner i en lerpöl. DOH! Sen ställde den sig vid oss och sniffade lite på harry och smaskade sådär som Harry gör när jag vill rycka ut hans tunga med en hovtång. Det är så jävla vidrigt med hundsmask...skönt ändå att se att det inte bara är harpan som gört.

Jeanette blir galen på sin chihuauhua Säpo när hon smaskar också. Det låter som när man rör runt en smörklick i nylagade lätt överkokta makaroner. För mig är det som att dra långa naglar på en griffeltavla. Jag ser rött!!
Det värsta är att ju argare dom seratt man blir desto mer smaskar dom för att lugna ner en...bah!

Nu ligger min lilla sirapslimpa här på golvet och sover. ÄNTLIGEN! Jag fick vrida upp volymen på Spotify till högsta för att han skulle sluta yla åt varenda stormljud utanför. Måste köpa en såndär ljud cd med fyrverkerier och skit så han lägger av med dom här skottskrajja fasonerna. Jag kan inte ha en fjollig hund...han ser ju UT som en fjolla...men han får inte beté sig som en också.

Slänger upp en video på min lilla fjolla ovanför detta där jag trackar honom när HAN är trött...som han brukar göra med mig. Hämnden är verkligen ljuv. Puss och godnatt...hoppas ni är lika trötta som fjollan är i den videon.

1 kommentar:

Anonym sa...

nu kan du länka till min nya blogg babe. Kram /Tove

barban.blogg.se

 
Web Analytics