lördag 3 december 2011

Min pappa

Asså snubben pippar min hjärna.

Jag bestämmer mig för att ha stängt för varken jag eller personalen har krafter kvar till jul annars.

Då säger han: jah gomman...sitt hemma villa din kråpp....

Men till sin personal på sin salong sitter han och gneggar skit om att jag är dum i huvudet som stänger etc och tillslut går en av dom dit och har öppet idag ändå.

Jag vill...slå honom.

Han är en sån jobbig människa. Jag har skrivit lulliga små inlägg om hur gullig han är och bla bla bla. Jag har också skrivit att om jag inte hade jobbat med honom hade jag aldrig lärt känna honom särskilt väl.

På så många sätt önskar jag att jag aldrig hade lärt känna honom bättre för jag gillar inte vad jag ser.
Men jag gillar att jag lärde känna mig själv och hur jag lärt mig att stå upp mot honom. Dock har det nog försämrat hans bild av den blida dottern. Nu verkar han ju gå så långt att han säger en sak till mig och sen sitter framför folk som inte är släkt ens och gneggar om saker och säger att dom inte skall springa till mig om det är något (för han vet att jag kanske inte alltid blint väljer hans sida).

Jag trodde jag hade sett baksidan av mina föräldrar, dvs att dom föll ner från pedistalen av perfektion, när dom skiljde sig. Jag blev rätt knäckt över hur dysfunktionella dom visade sig då och hur mycket ansvar för det jag fick ta. Men nu har det visat sig att djupet för det när det gäller min pappa egentligen är ÄNNU djupare.

Vem är han? Hur tänker han EGENTLIGEN? TÄNKER han? På mer än pengar och....ja pengar?

Hur som helst så gör det att det bildats ett vacuum mellan oss. Och jag skiter faktiskt i det. Han är ingen jag känner att jag respekterar på det sättet längre. Nu måste jag gilla läget tills jag ser om det finns någon framtid i det jag kämpat för.

Jag är dock tacksam för möjligheten han gett mig med salongen...men samtidigt har det gett så mycket annat som inte är så jävla ullegulligt också.

Men så verkar livet vara, en bittersweet symphony som sången heter. Inget ont som inte för nåt gott med sig sägs det, men jag modifierar det till: skall du ha nåt gott så verkar det som man måste ta en massa jävla ont också...på ett eller ett annat sätt.

Nu måste jag äta frulle och städa för snart kommer brudarna och då skall det vara fint...eller iaf inet fult :P

Inga kommentarer:

 
Web Analytics