måndag 19 december 2011

Ringde fel...

..något så in i bängen idag. Det var pinsamt...även om hon inyte visste vem jag var så skämdes jag så jag nästan dog.

Börjar från början.

En av mina små jäntor som jag hjälper, som är typ en av mina många små egenhändigt inofficiellt systerskapsadopterade prylar...phu...det var en svettig förklaring.

Hon har iaf mått jävligt dåligt under årens lopp och det är nog det som gjort att vi lärt känna varandra så pass bra. Hon var 11 eller 12 när vi träffades och jag blev direkt som nån slags storasyster åt henne som hon kunde anförtro sig åt. Och så fortsatte det och nu är hon hela 17 år och jag är stoltare än en RIKTIG storasyster skulle kunna vara över henne för hon är en otrolig människa.

Hursomhelst...hon är en människa som mår oförtjänt dåligt sekundärt till saker som är orättvisa. Hon har alltid bara stått ut, tagit emot och accepterat men nu går det inte längre och jag hjälper henne i rätt riktning så hon får den hjälpen hon behöver.

Så idag...så skulle jag ringa ett ställe inom kommunen som BUP tror kan hjälpa ÄNNU mer med just den sortens problem det gäller. Så jag ringer...och en kvinna svarar och jag presenterar mig, börjar berätta massor om den här tjejen (inte namn såklart) och hennes problem och varför hon måste få hjälp...hon "mmm'ar" och "aaaa'ar" och jag känner att hon inte riktigt hajjar allt men hon kan ju vara en sekreterare tänker jag och mal på med resten för att se om hon tycker att den här tjejen är någon som dom kan hjälpa?

Oftast får man ju berätta för någon och sen kan dom koppla vidare en till rätt person.

Tillslut säger kvinnan...jag jag vet inte om vi kan göra något här...jag menar....jag tror du har ringt fel.

Va? Är inte detta XXXXXX (mottagningen jag SKULLE ringa till).

Nej säger kvinnan...du har kommit till Fyrishov bad och camping........*DOH*

Då har jag suttit och berättat "sjuksköterska till sjuksköterska" om den här tjejens situation och allt omkring det och det mesta den här tanten visste var typ bassängens öppettider.

Suck!

Ring om ring rätt och jag fick en tid bokad åt henne i januari som vi går på. Rätt ställe var jättetrevliga och hjälpsamma.

Ibland undrar jag om hon verkligen kommit till rätt person att hjälpa henne hehehe. Jag kallas ju inte för Doris Guldfisk utan anledning....

Imorse messade jag Elina vid 06.45 för hon brukar försova sig när vi skall gymma och har bett mig väcka henne. Hon bor ju i tjotaheiti så det tar ett tag för henne att komma in till stan så jag tänkte jag skulle ha lite framförhållning.
Inget svar...två mess inget svar. Jag blev lite halvglad för det var grymt skönt i sängen och jag KUNDE ju sova liiite till...så jag ställde om klockan, tackade Elina i tysthet för att hon hade försovit sig så jag kunde snooza vidare.

Trodde jag.

Vi brukar ses 7.30.
7.25 ringer telefonen...jag svarar i sömnen och en hurtig Elina frågar var jag är. "I sängen" svarar jag som om det var självklart :P
"upp och hoppa nu jag är här på stan och väntar på dig ju...jag kommer och möter dig" säger en klingande pigg Elina.
"uhm..ja..zzzznark...okej...ja..um...fan...herrå"
SKUTTA ur sängen, ränna runt o hitta gymgrejjerna. Lyckligtvis hade jag packat det mesta kvällen innan för annars blir det sånt kaos på morgonen.
Sen kom Elina och vi stack och gymmade. BRA DÄR ELINA :D det var skönt att vara där igen men idag gjorde jag något jag inte gjort förr tror jag för jag har haft en lätt släng av Parkinson i armarna hela dagen sen :P imorrn kommer dom nog vara sega och goa :P
Jag tror vi skall träna imorrn med för Elina åker på torsdag och vi vill hinna 3 ggr innan dess.

Nu har vi börjat varva med fria vikter och det är mycket roligare. Vi skall läsa på hur man gör bästa träningen med hjälp av fria vikter och göra mer av det...det känns som det tar bättre på något vis. Elina vet mycket om sånt jag kan noll...så jag skall läsa på lite.

Efter gymmet knatade vi hem till mig och åt vår kesofrulle och duschade. Mina grannar har ju typ aldrig sett nån kille komma in eller ut ut min lägenhet så när jag och Elina kom från gymmet mötte vi två snubbar på min våning, helt röda i nyllet, osminkade och biffiga efter vår workout. Dom måste dom fan trott att vi var några powerflator som bodde ihop hahaha.

När Elina hade duschat så gick hon till salongen och jag åkte till Gränby för att attackhandla julklappar. Det tog 1½ timme och kostade 3 lax :S
Allt är mamma, pappa och brors fel för att dom är så svåra att köpa till :P deras kostade i snitt 450 kr var och jag hade planerat max 300 per julklapp. STÅNK!! Men nu är det inköpt iaf och det är skönt. Resten av människorna var enklare att hitat julklappar till. Jag kan gnaga på Harrys små saftiga lårfiléer om jag blir hungrig i jul.

Det var bara jag och 200 pensionärer på Gränby denna måndagsmorgon vilket var skönt. Deras barn och barnbarn hade enligt uppgifter från säkra källor belägrat köpcentret hela helgen och jag VÄÄÄGRAR åka dit under sånna förhållanden.
Pensionärerna är som små sköldpaddor som lunkar omkring lite förvirrat...beats 3-åriga små Kevins, Novas, Hammoudis och shooshoo's som vrålar för dom inte får gå in på BR eller för att dom har damp och ätit för mycket socker och helt enkelt inte vet bättre än att vråla.
Så jag och pensisarna hade det trevligt.

Efter jobbet så gick jag hem och röjde bort en massa bråte ur köket. Jag tog ner balkongmöblerna (bättre sent än aldrig :P) i källaren, röjde bort alla tomburkar (jag blev fan riiiik...dom ger ju 1 kr i pant nu. 2 STORA svarta säckar fulla med flarror och burkar). Sen åkte jag och pantade och handlade, svängde förbi mormor och gav henne kakorna jag köpte åt henne. Jag älskar henne så jävla mycket. Min vackra fina underbara lilla mormor. Hon luktar som soltorkad tvätt JÄMT! Jag älskar henne. Jag pussade så mycket jag bara kunde för jag var felparkerad och hade en lite arg hund i framsätet...så sen åkte jag hem. Nu har jag diskat och bloggat och slagit in julklappar och skall väl sova snart. Fast jag kom på att jag har en film att titta på som jag har hyrt...:S den skulle vara tillbaka idag :P

8 mile...jag har redan sett den men jag gillar den och det var 100 år sen jag såg den.

Okej...lite slim shady nurå...puzz y'all

Inga kommentarer:

 
Web Analytics