tisdag 28 juni 2011

Määän

Jag får ryck :) vem är du i Örebro som kollar bloggen ganska ofta och ibland kollar Emelie och Sabinas bloggar via min blogg?
Jag är nyfiken? Hojta!! Jag har frågat alla jag känner juuuuuu!

Idag är det sjuhuhuhukt varmt. Jag svettas som en demon och jag svettas inte nuförtiden annars. Lite obehagligt att uppleva det igen men så jävla skönt att veta att det försvinner med värmen och luftfuktigheten!!

Idag har jag haft en apdag!

En kvinna JAGADE mig för att få en tid...hon vägrade boka med tjejerna och kom in ca 3 ggr innan jag ens kom till salongen. När jag väl kom dit hade jag fullbokat och då var hon lite sur att jag inte kunde ta henne för hon hade tokat det som att jag skulle TA henne när hon kom och jag hade fattat det som att hon ville boka tid genom mig och ingen annan.
Hon skulle komma kl 12 men 10 över tröttnade jag och min stackars kund som var inbokad till 12 på att vänta och körde igång. Vid halv ett kom hon in och det toooog 600 år att förmedla för henne att jag inte hade några lediga tider.

OCH hon pratade iiiiingen svenska och typ NADA engelska. Det blev lite svettigt för jag fick ringa min tolkfarsa som fick köra lite "khobiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" och ta reda på vad kvinnan ville.

Tillslut hade hoh tjatat hål i huvudet på mig så jag dels förlorade massor av tid med min bokade kund och dessutom fick korta av den tid jag hade satt av till den bokade kunden för att jag skulle hinan med henne.
Sånt hatar jag och jag hatar att jag låter mig PIPPAS SÖNDER i huvudet tills jag går med på det. Det är utpressning.

Så jag glömde äta frulle och sen hann jag inte äta lunch. Tror ni jag var sur som en bålgeting eller?
Svetten lackade och jag hann lasra klart min kund men det var inte skönt att stressa så.

Äh nu orkar jag inte skriva mer om det. Jag hann men det var med nerverna utanpå kroppen. Jag började nästan böla ett par ggr för jag blir så arg på situationen. Att folk inte respekterar mig som salongsinnehavare och terapeut när jag säger att dom måste boka i förväg. Dom använder sitt utländska påbrå att trycka på...för svenskar låter det väl helkocko...men det är en riktig "kom igen var lojal..vi är ju nästan landsmän...kom igen kom igen kom igen...." jag haaaaaaaaaaaatar det!!!!

Sen kom iaf Annelie och Andreas från Örebro med Renate och lilal Leo som var bedååååårande söt. Mors lilla Olle kan slänga sig i väggen TOTALT!!! Vilken charmör <3

Jag fick en lunch tillslut...vid halv 4.

Nu kommer mamma och vill ta en öl...det blir en cola light för mig. Hoppas dom har cola light och jag slipper äcklig Pepsi Max. Pepsi LIGHT däremot är skitagott men det finns ju inte i det här landet :(

Puss nu skall jag ut i fina vädret!

1 kommentar:

G-spotter sa...

Spionerar du på oss som spionerar på dig på din blogg?

Hmm, då kanske man ska sluta läsa din blogg klockan 4 på nätterna på vardagar, det ger ju lätt ett dåligt intryck :D

Eller så får du se det som att du delar säng med mig, digitalt.

 
Web Analytics