fredag 3 juni 2011

Underbart väder!

Det är underbart väder och en underbar dag!

Igår var jag duktig och fixade undan typ 5 maskinlaster med tvätt, diskade (!) och röjde. Sen åkte jag och lämnade hunden...fast tvärtom ordning ;) städar alltid bättre när han är undanröjd FÖRST ;)

Det finns en sak som hänger över mig. Den här vännen som går runt och gaggar om energitjuvar och hur hon skurit bort ur sitt liv. Den enda jag vet hon skurit bort är mig och då tycker jag det är mer rakryggat att säga det när jag frågar. Men hon gör inte det. Hon älskar sin offerroll. Om hon verkligen var så lycklig att hon slapp sina "energitjuvar" så skulle hon sluta ödsla ännu mer ENERGI att gagga om det!!!

Det stör mig så jag får hjärtklappning. Jag borde inte bry mig. Men jag gör det!

Det är inte bara hon som har "gett" i vår vänskap. Jag kan räkna på ena handen hur många ggr hon varit hemma hos mig tex.
Jag har däremot inte tillräckligt med fingrar för att räkna upp alla gånger hon förolämpat eller tryckt ner mig och jag låtit det bero utan att jag lät det påverka vår vänskap. För tar man beslutet att inte ta upp det så får man inte heller gå och småhinta eller vara bitter över det om man inte sagt något.
Det STÖR MIG!!!!!!!! Det stör mig att det stör mig!!!!

Nu när jag stört mig på det så....kan jag bara säga att jag längtar tills jag sitter på flyget imorgon och lämnar allt bakom mig. Hoppas det blir en bra semester...jag behöver det! Önskar jag kunde vara borta längre bara men jag får väl ta det i småsemestrar ist.

Jag tappade min mojo nu...

herrå

Inga kommentarer:

 
Web Analytics