tisdag 23 augusti 2011

Ännu en dag är snart till ända

Och den räddades av en liiiten vit Iprentablett.

Något hände i min bröstkorg imorse.
Jag tror ett revben fick för sig att kolla hur det skulle se ut om det halkade ur led lite eller något :P
Eller så fastnade en muskel eller sena på nå vis för jag kunde iaf inte ta andetag djupare än typ 2dl :P innan jag trodde jag fick hjärtinfarkt på fel sida om hjärtat. Så ont att jag tappade andan och gjorde konstiga spasmrörelser för att undvika smärta (dom hjälpte inte men det kom liksom reflexmässigt :P...im a natural :P)

Jag stapplade runt som en sårad gladiator fram tills 12-tiden när jag kom på att en Iprén faktiskt KUNDE hjälpa (som Lina iof sade till mig redan vid 10-tiden :P men man skall ju vara lite tjurskallig också).

Så nu gör det bara ont när jag tar DJUPA andetag.
Jag har försökt att bara andas med ena lungan men se det funkar inte....bara så ni vet...så slösa inte tid på det liksom.

Jag har lasrat lillebror och diverse andra idag och jag skall erkänna att jag saknat att lasra så det är kul att det kommer igång igen!

Jag skall passa på att infoga en ursäkt till Plocks personal här för att jag trodde dom var fisiga kubbspelande studenter när dom lirade kubb i söndagskväll ;P
Det ju var fisig BARPERSONAL som spelade kubb såklart ;) (puss pårej Jessi).

Nu spelar jag Carolina Wallin Peréz version av Kents låt "Utan dina andetag" och den är så vacker att jag inte kan skriva och lyssna samtidigt. Kent är ett band jag aldrig fastnat för...för jag gillar inte sångarens...stil/röst/dialektblääää men texterna är mycket vackra!

Äntligen är Assayeeeesh tillbaka på jobbet. Som jag har saknat den tjejen. Jag har haft massvis av trevliga gästfrisörer hos mig i sommar...det är inte det. men det är som en familjemedlem har kommit hem från en resa. Man är inte riktigt lugn i kroppen förän dom är tillbaka. Nu saknas Mickis och Dalle sen mår jag prima igen!!
Hädanefter skall alla få preventivmedel i lönebeskedet ;)

Mickis var inne med Anastazia härromdagen och hon var så söööt i en klargul klänning med små strumpbyxor till...LILLA HJÄRTAT!!!! Lilla pinky som låg och grodde i Mickis mage som en liten fjärt...nu är hon en bautabebis som kan skratta och flirta och massa annat.
Jag upphör aldrig att förvånas över utvecklingen :P (fast jag förvånas iof fortfarande varje år över att det blir vår och höst...som om jag aldrig hade upplevt det innan :P lite som Doris i "Hitta Nemo").

På lördag skall jag få vakta den lilla kräkan (jag kallar henne för det för hon brukar välja mig att kräkas på när tillfälle ges....det har nog inget direkt samband med att jag bollar runt henne i luften som en basketboll i NBA-slutspel...inget alls....) när hennes mamma och pappa åker och kollar på Dolly Parton. Fett med coolt. jag hade inte bangat på lite Dolly heller om jag hade planerat lite...men nu skall jag och minimikaela hänga hemma hos mig ist. Det blir nog ett par långa promenader misstänker jag.

Sånna dära små saker brukar gilla promenader.
Mickis pumpar ut tuttisaft (måste uttalas på danska: tudisäöft) så kan jag mata henne som en riktig morsa asså :)
Jag fick en tvångstanke att lukta på bröstmjölken (som levererades i en LOKA-citronflarra) sist...skräckblandat för jag trodde det skulle lukta gammal ostkaka från Hälsingland men det luktade mindre än vanlig komjölk..det luktade inte mjölk alls faktiskt. NEJ jag smakade inte....det vore ju...så...fel.

Usch nu vill jag faktiskt inte tänka på bröstmjölk mer idag...jag ryser i hela kroppen :P jag kollade det på Wikipedia...vätska som produceras i körtlar...mmmm....

Lite kobröstkörtelsaft? Eller vill du kanske ha lite surnad kobröstkörtelssaft med flingor till frulle? Now doesn't that sound tempting....

I think ill have that tea black for a while yeah?

Typiskt mig att tänka sönder saker totalt ;)

Nu skall jag räkna kassan och gå hem för jag skall äta blodpudding...stelnad bindvä..............NEEEEEEEEEEEEEEEJ nu räcker det!!!!!!!

Jag SKALL (!!!!) äta blodpudding och njuta och inte få kräkreflexer för jag älskar det (blodpuddingen alltså)...

Jag är inte fesmagad annars...vad tar det åt mig idag? :P

Puss på svanskotan

1 kommentar:

Tove sa...

bröstmjölk smakar sockervatten, typ. Så nu behöver du inte fundera;)

 
Web Analytics