söndag 21 augusti 2011

Helgen

Blev bättre än jag hade gissat.

Jag gick och jobbade för jag hade inget roligare för mig och det visade sig vara et jefligt bra beslut för jag tog 20 hål i öron på folk samt kreativfärgade en killes hår inför en studentnollning. Hur kan så många människor bestämma sig på samma dag att ta hål i öronen? :P

Efter jobbet frågade Ullis om jag ville komma och äta med dom vilket jag verkligen ville. Vi har nämligen varit...inte ovänner, men inte vänner heller, på ett bra tag nu och det var dags att ta tag i det. Vi tog tag i det genom att bryta det obekväma :P

Vi pratade inte om det, vilket var skönt...det kommer nog en dag...men just nu känns det knäppt att sitta o gagga om det. Jag vill iaf inte det. Huvudsaken är att vi inte har en pågående...situation som är obehaglig.

Det var iaf mycket mysigt att vara tillbaka ute i Storvreta.

Efter det åkte jag till Jeanette och Micke och kollade på Änglagård 3.
Den var....som svensk film i allmänhet :P
Fast lite coolt var det ju att se hur alla hade åldrats sen senaste filmen.

Jag behövde umgås med folk så jag inte somnade för jag hade lovat lillebror att hämta honom från ett bröllop han var på.
Jag var också bjuden men jag hade tackat nej.
När jag kom dit så ångrade jag nästan det beslutet :P det var så fint och jag kände verkligen massor av dom som var där :)
Det var en av mina kunder och min brors kompis som gifte sig och lokalerna där dom hade middagen och festen är helt underbara.

Jag hämtade en mycket nöjd lillebror och sen cruisade vi runt lite i stan och tävlade med en fjårtisöverlastad Volvo vid ett par traffikljus hahaha...man hörde deras turbo kämpa förtvivlat.
Harry gillar spontana streetrace och sitter och hånar folk med utsträckt tunga när vi gasar iväg hehe.
Speciellt när caben är nerfälld :P

Efter det åkte vi till MAX och köpte varsin cheeseburgare som vi åt, parkerade på Vaksalagatan, medan vi satt och analyserade våra föräldrar och skrattade så vi nästan kvävdes (vad fan skall man göra annars liksom...:P).

Sen cruisade vi lite till innan jag körde hem honom. Sånna stunder med lillebror älskar jag!!
Han sade flera gånger hur mycket han tyckte om min hund och gullade med honom. Då blir man varm i hjärtat!
Sen åkte jag hem och gick och lade mig...det blev rätt sent. Somnade nog vid halv 4 tillslut!

Vaknade av nåt jävla fyllesällskap som bråkade om en taxi vid 7-tiden på morgonen...då gick jag upp och stängde fönstret och somnade om.
Jag hade satt klockan på 10 för jag skulle hinna duscha och se lite respektabel ut när jag gickpå brunch-date med mina älsklingstjejer.

Idag var det dags att träffa Bella och Lina.

Dom här tjejerna...dom håller mig grundad och vid liv!
Jag älskar dom.
Vi har känt varandra sen vi började sexan och vi blir bara djupare vänner med åren. Visst vi hade mycket mer tid att ses när vi var yngre och så...men djupet som vi har nu är fantastiskt.
Vi kan prata om allt...iaf jag :P hehe.

Det är bara en underbar känsla av trygghet när vi ses.
Vi kan varandras familjeförhållanden och bakgrunder utantill och förstår känslor med en enkel blick.
Man är ingen annan än sig själv...som en Norrlands Guld reklam ;)

3 timmar FLÖG när vi satt där och mumsade brunch.
Jag vågade faktiskt fråga om barnportion/rabatt eftersom jag inte KAN äta så mycket som andra vuxna.
Det känns lite...skämmigt men ändå rätt.
Jag kanske inte kommer göra det överallt men idag gjorde jag det iaf :P

Rekommenderar starkt bruncherna på Gillet/ Clarion Hotell här i Muppsala. Så lyxigt och mumsigt!!

Jag höll mig i skinnet riktigt bra. Bufféer är ju så frestande annars. men man lär sig vad som är värt och inte. Bröd gick fetbort iaf :)
Blev liiite illamående trots minimala efterrättsportioner men jag drack lite te och gick och "pudrade näsan" ett par ggr så var det inte mer med det :)

Efteråt, när vi analyserat alla människor, killar, bröllop, födslar, graviditeter, filmer, släktingar och diverse annat och garvat och suttit rörda till tårar (vi började snyfta alla 3 när vi pratade om hur söt Ege's man Ibbe var när han fick hålla i sin dotter första gången på BB).....hehehe vi fick sluta prata om det för vi kunde ju inte sitta där och böla på Gillet :P............så gick vi på stan.

Bella ville till Sisters för hon letade efter något hon saknade i Sthlm.

Jag gick helt oanande in RAKT på en REA :O
Jag är annars inte lagd åt "finare" affärer :P mest för att jag inte kunnat ha deras storlekar men också såklart för att jag inte haft råd...rättelse...HAR råd :P

Så att Bella kom ut tomhänt och jag och Lina kom ut ett antal hundra fattigare med påsar i nävarna var ju lite överraskande faktiskt :P ;)

Men jag fick en fin lila kreation för det blygsamma priset av....äääh :P det var för mycket men som Bella konstaterade så hade jag verkligen galgen i ett krampaktigt grepp hela tiden jag var därinne ifall någon skulle ta den ifrån mig...så jag ville innerst inne ha den ganska hårt tror jag!!! Det vidriga var att den hade kostat det dubbla av vad jag gav vilket var MASSOR!!

Åååh nu är det mitt Feta Grekiska Bröllop...filmen om mig ;) fast jag hittar ingen prins :P

Nu är inte gifta mig och barn den högsta prion i mitt liv...kärlek räcker och vill kärleken desperat gifta sig och bli pappa...så kan jag överväga saken...men det är inget jag måste uppnå känns det som.

Färre stora drömmar...färre besvikelser!!

Det verkar gå bra för J iaf. Han verkar lycklig som fan faktiskt. Jävla sockerbitstandade, barnsliga, fräkniga hästbrud!

Nu spelar nå jävla studenter kubb på torget utanför och vrålar svinhögt. Kubb på betong i beckmörker en söndagkväll??
Jag hatar studenter. Jag blir trött bara av att se dom med sina rabatthäften i högsta hugg. Plugga era små ämnen och ha era spex...på era små unkna nationer, där kan ni sitta och fisa av alla kikärter ni köpt på Willy's på extrapris för att burkarna var knöliga så ni BAD om rabatt på ELDORADOKIKÄRTER...hejdå!!

Kan man inte ha koncentrationsläger utaför stan där dom kan vara? Då menar jag inte som Theresienstadt utan läger där dom kan koncentrera sig :P på att vara...återvinnande, ekologiska, billiga i drift, högljudda, äckligt hurtiga och naiva och bara generellt störande. Dom kan ha sina studentrabatter där och inga andra märken än Eldorado och hemköps egna får finnas. Ååååh det kommer vara precis som Östtyskland :P

Allt är ätrigt, piffigt och hurtigt!!

Nu måste jag sluta för jag ballar ur mer för varje sekund.

Godnatt...nu tänker jag ringa Gestapo och be dom avlägsna slöddret från toget ;P



3 kommentarer:

G-maan sa...

Heey, vi har samma inställning till studenter du och jag, lyckligtvis bor jag utanför deras habitat, tyvärr jobbar jag mitt i det.

Man får helt enkelt glädjas åt tanken på att dom förmodligen kommer att jobba av sina studielån på McDonalds, sina fina titlar till trots.

messie jessie sa...

hi hi hi...det var vi som spelade kubb...personalfest! Du skulle ha kommit ner så hade jag bjudit på skumpa och dans...en del singelkillar!!! Kraaaaaaaaaam

BitterTwitter sa...

Hehe :D

det hördes att ni hade kul ivf ;)
Puss jessi

 
Web Analytics