onsdag 17 augusti 2011

:(

Pratade med mormor i telefonen och hon håller fan på att få en stroke till.
Huruvida den är stor eller liten är svårt att säga. Små som går över kallas ju TIA (Transient Ischaemic Attack) och för att veta om det är en sån måste man vänta helt enkelt.

Jag kan inte dra dit för jag är sjuk :(

Grejjen är att hennes syster dog förra veckan och hon sade att hon inte ville på begravningen. Det tyckte alla vi andra var konstigt eftersom hon älskade sin syster och hennes barn jättemycket och mormor är sista syskonet i livet nu. det vore ett fint stöd för syrrans ungar..även om dom är i 60-års åldern. Det var ändå deras mamma.

Jag tog upp det med henne, dvs att jag undrade varför hon inte villa åka och att det bara finns ett tillfälle nu att säga adjö, varpå hon blev arg och frågade vad det var för "jävla förhör".

Min mormor har aldrig reagerat så innan. Så vi lät det vara.
Sen ringde en av MINA mostrar till mormor som inte visste att gammelmoster hade gått bort och hennes 1a reaktion var att säga till mormor att hon självklart skall åka och då hade hon tydligen fått fundera lite på vad vi hade pratat om och sade alltså att hon skulle åka.

Nu ringde jag för att säga hej och hon var helt borta i huvudet. Hon upprepade saker och använde fel ord och ord som inte ens är ord...hon pratade med det där läskiga tonfallet som hon hade när hon var slagrörd förut...monotont och grötigt.

Så jag ringde hemtjänsten och dom gick dit så skall dom ringa en sköterska. Mamma skall sova där i natt eftersom dom skall till begravningen i morrn.

Nu ringde dom tillbaka och dom håller med om att mormor är konstig....så hon lämnade mormor (!?) i lägenheten och sticker....nu ringer mamma äh jävla fi**** nu måste jag åka o styra upp som vanligt.

(mammas reaktion är: jag måste duscha och ge katterna mat och SEN kan jag åka)

EH va???

Du kanske får gå på DIN MAMMAS BEGRAVNING OCKSÅ DIN DUMMA KOSSA!!!

Nu har hon tvingat bror att åka dit...men HON HAR FACKING EXPERTISEN OM STROKE SOM LÄKARE!!!

Hoppas hon njuter av sin dusch...läkareden my fuckin ass. Jävla ****kärring!!!!

nU HAR HON LAGT AV SIN LUR....HUR JÄVLA HJÄRNSKADAD FÅR EN MÄNNISKA BLI???

Inga kommentarer:

 
Web Analytics