tisdag 17 januari 2012

Fy faan vad jag knäcker :D

Nu ere såhär va...jag bakade kakor härromdagen och dom blev inte riktigt som jag hade tänkt mig va :/ dom var helt okej men mer som hobnobs och jag är inte en Hob Nob :P

Hursomhelst så minns jag dom kakorna dom brukade ha på Panini när jag var yngre. Tror dom kallade dom havrekakor..men dom var mer som en stor (dom var ENORMA) seg underbar för att inte säga ljuvlig matorgasm :P

Alla kakor jag har ätit sen dess har direkt eller indirekt jämförst med dessa OTROLIGA superkakor.

Besvikelsen med kakorna jag bakade drev mig till en nästan manisk lust att försöka baka dom själv nu när dom inte finns att få tag på längre.

Så jag geggade ihop vad jag tyckte dom borde innehålla och jag måste säga att jag fanimig lyckades :D det är bara konsistensen jag misslyckats med. Dom måste vara segareoch lite mer gryniga...kanske liiite havregryn i smeten. Jag är helt säker på att det var jordnötssmör i dom och smaken av jordnötssmör i kakor är helt stört god.

Förr har jag varit cupcake queen....nu måste jag utveckla min repertoar och bli cookie queen också....speciellt som jag inte kan äta sockerkaka längre så cupcakes går fetbort :P

Dom blev som sagt goda men utvecklingen fortsätter. Mer sirap mindre mjöl och bakpulver...hummmm...

Nu kollar jag på en spelfilmsserie om Saddam Hussein och Irak och jag mår illa.

Sjukt obehagligt...hela skiten. Jag ryser ända in i benmärgen och har en klump i halsen. Så sjukt..vidrigt!!! Och än är det inte bra!

:(

Man kan ta irakiern ur Irak...men jag vettefan om man kan ta irak ur irakiern...och tyvärr är Irak så jävla präglat av sjuka fejder och krig så det är svårt att urskilja vilka delar av den "irakiska mentaliteten" som är pga denna uppväxt och vad som är annat.

Fiifaan.

Burr!

1 kommentar:

Barbabitch sa...

GE.MIG.KAKOR.

Och en kram
"ynklig"

 
Web Analytics